728 x 90

نیو یوروپ: هدف واقعی در ایران تغییر رژیم و ایجاد یک جمهوری آزاد و دمکراتیک بر اساس جدایی دین از دولت است

اجلاس پارلمان اروپا
اجلاس پارلمان اروپا

نیویوروپ روز ۱۵مهرماه در گزارشی از وضعیت انفجاری جامعه در پی اعتراضات اخیر در ایران و دیدار خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با چند تن از نمایندگان سرشناس اتحادیه اروپا نوشت: پارلمان اروپا گامی رسمی برای نشان دادن همبستگی با معترضان ایرانی برمی‌دارد

نیویوروپ افزود: مریم رجوی، رهبر اپوزیسیون ایران، در پی دعوت گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، با چند تن از نمایندگان سرشناس اتحادیه اروپا دیدار کرد تا درباره قیامهای اخیر در ایران که از سوی بسیاری از ناظران به‌عنوان یک انقلاب جدید توصیف شده است، گفتگو کنند.

این اجلاس پیش‌بینی قطعنامه روز بعد را داشت که در آن پاسخ بین‌المللی آینده‌نگر به قیام فعلی و سرکوبهای مرتبط در ایران را مشخص می‌کرد. رجوی از سوی شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان رئیس‌جمهور انتقالی پس از سرنگونی رژیم موجود تعیین شده است.

نیویوروپ در ادامه نوشت: در حالی که ناآرامی‌های داخلی ایران به چهارمین هفته خود می‌رسد، به نظر می‌رسد تعداد فزاینده‌ای از مفسران این باور را پذیرفته‌اند که چنین تغییر رژیمی یک نتیجه واقع‌بینانه است. از زمان کشته شدن مهسا امینی به دست «گشت ارشاد» در تهران در ۲۵شهریور، اعتراضات ناشی از آن به حداقل ۱۷۰شهر ایران در تمامی ۳۱استان رسیده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران که دارای شبکه گسترده‌ای در داخل جمهوری اسلامی است، جان باختن بیش از ۴۰۰معترض را ثبت کرده است، زیرا غیرنظامیان عمدتاً غیرمسلح مستقیماً علیه سرکوب دولت مبارزه کرده‌اند.

این تظاهرات به‌طور معمول با سردادن شعارهای تحریک‌آمیز و ضدحکومتی مانند "مرگ بر دیکتاتور"و"مرگ بر خامنه‌ای" (رهبر فقیه) همراه بوده است که از اعلامیه رجوی حمایت می‌کند.

هدف واقعی مردان و زنان در ایران تغییر رژیم و ایجاد یک جمهوری آزاد و دمکراتیک بر اساس جدایی دین از دولت است.

در دیدار نمایندگان پارلمان اروپا با خانم مریم رجوی، خاویر زارزالخوس، سیاستمدار اسپانیایی، رئیس مشترک دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا با اشاره به این‌که حمایت قوی از مقاومت ایران در پارلمان اروپا وجود دارد، گفت: ما از این موضوع شگفت‌زده شده‌ایم. شجاعت مردم ایران به‌ویژه زنان در تظاهراتی که این روزها در ایران جریان دارد. اعتراض زنان تنها به حجاب اجباری نیست، بلکه به نقض سیستماتیک و جدی حقوق اساسی آنها برمی گردد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1563593-9cd7-486e-9aa5-d0f394c807b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات