728 x 90

نیو دهلی تایمز: خشم رژیم ایران از حضور شخصیتهای آمریکایی و اروپایی در گردهمایی بزرگ مقاومت

گردهمایی جهانی ایران آزاد - تیر ۱۴۰۰
گردهمایی جهانی ایران آزاد - تیر ۱۴۰۰

رژیم ایران خشم خود را از حضور سیاستمداران ارشد اروپایی و آمریکایی در گردهمایی جهانی ایران آزاد در حمایت از یک گروه مخالف که مدتهاست به‌دنبال سرنگونی حاکمان مذهبی ایران است، ابراز کرد.
نیو دهلی تایمز روز سه‌شنبه ۲۲تیر نوشت: وزارت امور خارجه رژیم ایران بر سر پیام ویدئویی نخست‌وزیر اسلوونی که عضو اتحادیه اروپا می‌باشد و روز یکشنبه ۱۹تیر در مراسمی به میزبانی شورای ملی مقاومت ایران شرکت کرده بود، سفیر اسلوونی در تهران را احضار کرد.


شورای ملی مقاومت ایران بال سیاسی مجاهدین خلق است که در سال۲۰۱۲ از لیست تروریستی آمریکا خارج شد. اتحادیه اروپا در سال۲۰۰۹ مجاهدین را از لیست تروریستی خارج کرد.
نیو دهلی تایمز در ادامه نوشت، روز شنبه۱۹ تیر، صدها نفر در این گردهمایی در مقابل دروازه مشهور براندنبورگ برلین تجمع کرده و به سخنرانیهایی از کشورهای مختلف از جمله مایک پمپئو وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، استراتژیست دمکرات، دانا برزیل و شماری از سناتورهای فعلی آمریکا از طیفهای مختلف، از شورای ملی مقاومت ایران و اهدافش حمایت کردند.
پمپئو که از موضع سخت سرانه دولت ترامپ در برابر رژیم ایران در زمینه برنامه اتمی رژیم ایران دفاع کرد، در سخنرانی خود ادعا کرد رژیم ایران در متزلزل‌ترین وضعیت خود از زمان انقلاب ضدسلطنتی سال۱۳۵۷ است و خواهان ادامه فشار بر رژیم ایران شد.
دیپلمات ارشد پیشین آمریکایی هم‌چنین، ابراهیم رئیسی را به‌دلیل نقش وی در اعدام هزاران زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ به یک کشتارگر جمعی تشبیه کرد.
پمپئو در ادامه افزود: آمریکا بایستی پیشتاز حسابرسی از وی به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت باشد و دولت آمریکا باید به متحدان اروپایی و آسیایی بگوید که اگر آنها بخواهند با رئیسی رابطه داشته باشند، آمریکا آنها را نیز مورد حسابرسی قرار خواهد داد.
پمپئو هم‌چنین شورای ملی مقاومت ایران را مورد ستایش قرار داد... و از آنها خواست که به مبارزه خود ادامه داده و گفت، باشد که خداوند رسالت شما را مورد رحمت خود قرار داده و حفاظت کند، باشد که مردم ایران مورد رحمت خداوند قرار گیرند...
بازیل دیگر سخنران این مراسم شجاعت قابل توجه و رهبری پرزیدنت شورای ملی مقاومت، خانم مریم رجوی را مورد ستایش قرار داد.


در این مراسم هم‌چنین سناتورهای دمکرات، رابرت منندز و کوری برکر و سناتورهای جمهوریخواه روی بلانت و تد کروز، رئیس پیشین مجلس عوام انگلستان، جان برکو، وزیر خارجه پیشین ایتالیا، فرانکو فراتینی، نخست‌وزیر پیشین کانادا استفان هارپر و افراد دیگر حضور داشتند.

نیو دهلی تایمز در همین رابطه به واکنشهای هیستریک رژیم آخوندی اشاره کرد و نوشت:

در همین رابطه نیز رژیم ایران سیاستمداران غربی شرکت‌کننده در این مراسم را مورد انتقاد قرار داد.
خبرگزاری حکومتی ایرنا بعد از این مراسم گزارش کرد، وزرات خارجه رژیم ایران سخنان نخست‌وزیر اسلوونی، یانز یانشا را محکوم کرده و آنرا غیرقابل قبول و برخلاف هنجارهای دیپلماتیک و روح روابط دوجانبه خواند.
نخست وزیر اسلوونی گفته بود که از فراخوان برای تحقیقات مستقل درباره نقش رئیسی در اعدامهای سال۱۳۶۷ حمایت کرده و رژیم ایران باید به‌دلیل نقض حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار گرفته و جامعه جهانی باید در این زمینه موضع قاطعی داشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3cba56d-50cf-4da4-855f-c71589402461"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات