728 x 90

نیروی هوایی اوکراین ۳۰پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرد

حمله روسیه به اوکراین
حمله روسیه به اوکراین

رسانه‌های اوکراین از سرنگون کردن ۳۰پهپاد ساخت رژیم ایران در حمله شب گذشته روسیه به اوکراین خبر دادند. کی‌یف ایندیپندنت روز ۲۸آذر نوشت: نیروی هوایی اوکراین ۳۰پهپاد را سرنگون کرد.
روسیه در شب ۱۹دسامبر با دهها پهپاد کامیکازی ساخت ایران به اوکراین حمله کرد.
نیروی هوایی اوکراین از سرنگونی ۳۰پهپاد خبر داد. نیروی هوایی گفت: پهپادها از سواحل شرقی دریای آزوف پرتاب شده بودند.

نکستا رسانه اصلی شرق اروپا، روز ۲۸آذر نوشت:
مهاجمان روسی با پهپادهای ایرانی به کی‌یف حمله کردند. نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که نیروهای پدافند هوایی ۳۰فروند پهپاد شاهد از ۳۵فروند را در طول شب سرنگون کردند.

 

سایت گلوب اکو روز ۲۸آذر نوشت: لندن مقادیر زیادی مهمات توپخانه را به اوکراین تحویل می‌دهد...

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلستان در بیانیه‌یی مطبوعاتی گفت که این کشور مقادیر قابل توجهی مهمات را برای توپخانه اوکراین تحویل خواهد داد. لندن صدها هزار مهمات توپخانه را در سال آینده تحت قرارداد ۲۵۰ میلیون پوندی [۲۸۷ میلیون یورو] تحویل خواهد داد که جریان ثابت مهمات توپخانه‌یی ضروری به اوکراین را در طول سال ۲۰۲۳ تضمین می‌کند...

 

یورونیوز روز ۲۸آذر در گزارشی از حملات هوایی به اوکراین نوشت: اوکراین می‌گوید روسیه از پهپادهای ایرانی «شاهد» استفاده کرده است.

اداره نظامی شهر کی‌یف با اعلام این‌که هواپیماهای بدون سرنشین بار دیگر بامداد دوشنبه به پایتخت اوکراین حمله کردند از مردم خواست به هشدارهای هوایی توجه کنند.

در این بیانیه که با عنوان «دشمن در حال حمله به پایتخت است» منتشر شده، آمده است: «نیروهای روسی از پهپادهای شاهد ساخت ایران برای حمله به پایتخت استفاده می‌کنند».

شهرداری کی‌یف ابتدا ساعت ۱:۵۶ دقیقه بامداد هشدار اولیه حملات هوایی را صادر کرد. آژیر دوم ساعت ۵:۲۴ دقیقه صبح به صدا در آمد و نیم ساعت نیز ادامه داشت. ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف تأیید کرد که در اثر این حملات انفجارهایی در پایتخت رخ داده است. او گفت: «چندین انفجار در مناطق سولومیانسکی و شوچنکیفسکی پایتخت شنیده شد».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/adda23ff-8f73-4c4c-bd6c-e1d9c820e9fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات