728 x 90

نیروی قدس سپاه پاسداران: امپراتوری نظامی مخفی رژیم ایران

فعالیتهای مخرب نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران
فعالیتهای مخرب نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران

دو تن از کارشناسان مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی تهدیدات و فعالیتهای تروریستی نیروی قدس سپاه پاسداران در خاورمیانه را بررسی کردند.

ست جونز، مدیر و مشاور ارشد پروژه تهدیدات فراملیتی مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی درباره نیروی تروریستی قدس گفت: نیروی قدس سپاه پاسداران نقش آفرین اصلی نظامی رژیم ایران در خاورمیانه است. این نیروها شامل شبه‌نظامیان شیعی در عراق و حزب‌الله در لبنان می‌باشند.

وی افزود: هدف رژیم ایران از پایگاه حزب‌الله در لبنان بهبود بخشیدن به توانمندیهای متحدان محلی خود است. رژیم ایران این پایگاهها را در داخل ایران هم دارد جایی که می‌تواند افرادی را از همه جا به اینجا بیاورد.

 

ست جونز در ادامه گفت: یکی از موضوعاتی که رژیم ایران در جنگ دهه ۱۹۸۰ با عراق به آن رسید این بود که ایران هرگز یک قدرت عمده متعارف نخواهد شد. بین سالهای ۲۰۱۱و ۲۰۱۹، شبه‌نظامیان شیعه و سایر نیروهای شبه‌نظامی را می‌بینیم که با نیروی قدس سپاه در یمن، در سوریه، در عراق، در افغانستان، پاکستان و بحرین کار می‌کنند. دلیلی که ایران تأسیسات آموزشی بیشتری دارد این است که شبه‌نظامیان بیشتری را دارد که آموزش بدهد.

 

عضوگیری نیروی تروریستی قدس برای عملیات تروریستی

جوزف برمودز جونیور، مسئول تجزیه و تحلیل تصویر، مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی درباره تأسیسات آموزشی موسوم به امام علی در ایران گفت:‌ این تأسیسات درست در حومه تهران واقع شده است. تقریباً تا سال ۲۰۰۸، این یک تأسیسات کوچک بود. و الآن خیلی بزرگتر و خیلی فراگیرتر است و قابلیتهای خیلی بیشتری دارد. این تأسیسات در تمامیتش پرسنل را آموزش می‌دهد که در جنگ چریکی و سناریوهای جنگ نامنظم عملیات کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50cc1646-657c-4298-b54e-4dd39cbe9a43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات