728 x 90

نیروی دفاع هوایی آمریکا پهپاد مهاجم در پایگاه هوایی الاسد را سرنگون کرد

پایگاه هوایی عین الاسد- عکس از آرشیو
پایگاه هوایی عین الاسد- عکس از آرشیو

به گزارش سنتکام صبح امروز ۱۹فروردین سیستم دفاع هوایی آمریکا یک پهپاد مسلح  که در حال ورود به پایگاه هوایی الاسد عراق بود را سرنگون کرد. به گفته منابع امنیتی عراق و ائتلاف به رهبری نیروهای آمریکایی، این پهپاد در اوایل روز جمعه در نزدیکی این پایگاه در هوا پرواز بود.

پیش از این در حملات به پایگاه هوایی الاسد رد پای رژیم ایران که توسط مزدوران محلی‌اش این پایگاه را هدف قرار می‌دهد آمده بود و جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در مبارزه با داعش روز چهارشنبه ۱۵دیماه به‌طور جداگانه اعلام کرد، شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در عراق و سوریه عامل حملات به نیروهای ائتلاف بین‌المللی در این دو کشور هستند.
پایگاههای نظامی در عراق و سوریه که میزبان نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا هستند، هدف حملاتی قرار گرفتند که به‌گفته مقامات نظامی تلفاتی در پی نداشتند.
در بیانیه ائتلاف بین‌المللی آمده است که عناصر شرور وابسته به رژیم ایران از داخل مناطق مسکونی نیروهای ائتلاف و نیروهای دمکراتیک سوریه را هدف قرار دادند بدون این‌که به امنیت غیرنظامیان توجهی کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de3c73c4-0642-473f-87a7-11839f62d013"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات