728 x 90

نیروی دریایی آمریکا کشتی حامل تسلیحات غیرقانونی را که منشاء آن از ایران ارزیابی شده توقیف کرد

توقیف تسلیحات غیرقانونی رژیم ایران توسط نیروی دریایی آمریکا در دریای عرب
توقیف تسلیحات غیرقانونی رژیم ایران توسط نیروی دریایی آمریکا در دریای عرب

نیروی دریایی آمریکا کشتی حامل تسلیحات غیرقانونی را که منشاء آن از ایران ارزیابی شده توقیف کرد

سایت سنتکام روز اول دی ۱۴۰۰ در بیانیه‌یی منتسب به روابط عمومی نیروی دریایی فرماندهی مرکزی ایالات متحده نوشت:

کشتی‌های ناوگان پنجم ایالات متحده در روز ۲۹آذر در دریای عرب شمالی، در یک اقدام برای تأیید پرچم این کشتی بر اساس قوانین بین‌الملل عرفی، تقریباً ۱۴۰۰ تفنگ تهاجمی AK-۴۷ کلاشینکف و ۲۲۶۶۰۰ گلوله را از یک کشتی ماهیگیری بدون پرچم توقیف کردند.

کشتی‌های گشت ساحلی نیروی دریایی ایالات متحده تحت نامهای USS Tempest (PC ۲) و USS Typhoon (PC ۵) این سلاحها را در طی جستجوی انجام شده توسط پرسنل گارد ساحلی ایالات متحده پیدا کردند.

سلاحها و مهمات غیرقانونی بعداً به ناوشکن موشک هدایت‌شونده USS O’Ksne (DDG ۷۷) منتقل شد و در آنجا در انتظار بررسی نهایی هستند.

ارزیابی شد که مبدأ کشتی بدون پرچم ایران بوده و در مسیری که در گذشته برای حمل و نقل غیرقانونی سلاح به حوثی‌ها در یمن از آب‌های بین‌المللی استفاده می‌شده، عبور کرده است. عرضه، فروش یا انتقال مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات به حوثی‌ها قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌های ایالات متحده را نقض می‌کند.

پنج خدمه کشتی خود را اتباع یمنی معرفی کردند و به یمن بازگردانده خواهند شد.

پس از خارج کردن خدمه و محموله غیرقانونی، نیروهای دریایی ایالات متحده تشخیص دادند که کشتی بدون پرچم برای کشتیرانی تجاری خطرناک است و آن را غرق کردند.

نیروهای دریایی ایالات متحده به‌طور منظم عملیات امنیتی دریایی در خاورمیانه انجام می‌دهند تا جریان آزاد تجارت قانونی را تضمین کنند و حمل و نقل محموله‌های غیرقانونی را که اغلب تروریسم و ​​سایر فعالیت‌های غیرقانونی را تأمین مالی می‌کند، مختل کنند. کشتی‌های جنگی نیروی دریایی ایالات متحده که در منطقه ناوگان پنجم ایالات متحده فعالیت می‌کنند، در سال۲۰۲۱ حدود ۸۷۰۰ سلاح غیرقانونی را کشف و ضبط کرده‌اند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1457f1a-860c-46a5-8bc3-eba92122ab0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات