728 x 90

نیروی دریایی آمریکا مانع دزدی دو نفتکش توسط رژیم ایران در آبهای بین‌المللی شد

تصویری از فاکس نیوز
تصویری از فاکس نیوز

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه ۱۴تیر اعلام کرد که نیروهایش توانسته‌اند مانع اقدام رژیم ایران برای توقیف دو نفتکش در آبهای بین‌المللی دریای عمان شوند.
بر اساس بیانیه صادر شده توسط نیروی دریایی آمریکا نفتکش‌ها با پرچم جزایر مارشال و باهاما حرکت می‌کردند و نیروهای رژیم ایران پس از مداخله یک کشتی نیروی دریایی آمریکا و قبل از عقب‌نشینی به سوی یکی از آنها شلیک کردند».
شبکه "سی.ان.ان" نیز به‌نقل از یک مقام آمریکایی در این باره گفت ایرانی‌ها با سلاح سبک به نفتکش ریچموند وویجز شلیک کردند که به پهلوی کشتی و نزدیک محل خدمه اصابت کرد.

فاکس نیوز نوشت: نیروی دریایی آمریکا مانع توقیف دو نفتکش در خلیج عمان توسط نیروی دریایی رژیم ایران شد. نیروی دریایی رژیم ایران به سمت یک نفتکش تجاری تیراندازی کرد.
نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که مانع از توقیف دو نفتکش تجاری در خلیج عمان پس از یک سری حملات و توقیف کشتی‌ها در این منطقه از سال ۲۰۱۹ شده است.
فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده (NAVCENT) در بیانیه‌یی اعلام کرد که اولین تلاش برای توقیف حوالی ساعت ۱ بامداد به وقت محلی در یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال رخ داد، اما پس از رسیدن ناوشکن موشک هدایت‌شونده نیروی دریایی ایالات متحده USS McFaul به صحنه موضوع پایان یافت.
نیروی دریایی ایالات متحده هم‌چنین «داراییهای نظارتی» مانند پهپاد MQ-۹ Reaper و یک هواپیمای گشت دریایی P-۸ Poseidon را بکار گرفته است...
به گزارش رویترز، حمله دوم وضعیت تهاجمی‌تر داشت و نیروی دریایی رژیم ایران به سمت یک نفتکش کمپانی نفتی شورون Chevron به نام ریچموند وویجر Richmond Voyager، تیراندازی کرد، اگر چه این شرکت تأیید کرد که همه خدمه کشتی سالم هستند.

بیانیه نیروی دریایی آمریکا تأیید کرد که تقریباً سه ساعت پس از اولین تلاش برای توقیف، USS McFaul مسیر خود را با حداکثر سرعت تغییر مسیر داد، پس از این‌که نیروی دریایی ایالات متحده یک تماس اضطراری از نفتکش با پرچم باهاما دریافت کرد.

یک کشتی جداگانه نیروی دریایی رژیم ایران به یک مایلی کشتی ریچموند وویجر نزدیک شده بود و به کشتی تجاری دستور توقف داده بود.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد: «نیروهای رژیم ایران چندین شلیک انجام دادند... اگر چه چندین گلوله طبق گزارشها به بدنه کشتی در نزدیکی محل زندگی خدمه اصابت کرد، کشتی آسیب قابل توجهی ندید و تلفات جانی نداشت...
برد کوپر، Vice Adm.Brad Cooper فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده، ناوگان پنجم و نیروهای دریایی ترکیبی ایالات متحده گفت من به کل تیم [فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده]، به‌ویژه تلاش استثنایی خدمه مک‌فول، برای واکنش فوری و جلوگیری از یک حمله دیگر، افتخار می‌کنم. ما هشیار و آماده حفاظت از حقوق ناوبری در این آب‌های حیاتی هستیم»...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b91651bd-2c63-4e16-9880-98dbda25cb64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات