728 x 90

نگرانی کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل از افزایش شدید اعدام‌ها در ایران

ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل
ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل

بنا به گزارش سایت سازمان ملل ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، روز دوشنبه ۲۹خرداد در نشستی خبری، همزمان با اعدام ۳زندانی در زندان‌های اهواز و دیلم در ایران در روز دوشنبه و افزایش اعدام‌ها در ایران ابراز نگرانی کرد.

فولکر تورک در میان نمایندگان ده‌ها کشور، از جمله رژیم ایران، درباره افزایش «شدید» اعدام‌های اخیر در زندان‌های ایران هشدار داد. او هم‌چنین درباره تداوم تبعیض علیه زنان ایرانی ابراز نگرانی کرد.

او گفت: «کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران روابط دیپلماتیک دارند و به‌ویژه دولت‌هایی که در حال مذاکره با این حکومت‌اند، نباید از این جنایات چشم‌پوشی کنند».

همزمان با این سخنان کمیسر عالی حقوق‌بشر و ابراز نگرانی او درباره افزایش اعدام‌ها در زندان‌های رژیم ایران، چنان‌که سازمان حقوق‌بشر ایران اعلام کرده است، حکم اعدام یک زندانی متهم به‌ قتل عمد ۲مأمور نیروی انتظامی، در پارک ساحلی دیلم و در ملاء‌عام اجرا شده است. این دومین اعدام در ملاء‌عام است که در سال جاری میلادی در ایران اجرا می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09944fdf-89e2-4816-ae40-d613c6e04753"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات