728 x 90

نگرانی کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل ‌متحد از کشتار تظاهر کنندگان در نجف

نگرانی کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل ‌متحد از کشتار تظاهر کنندگان در نجف
نگرانی کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل ‌متحد از کشتار تظاهر کنندگان در نجف

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق‌بشر در ژنو از کشتار تظاهر کنندگان در نجف ابراز نگرانی کرد.

وی گفت:‌ ما از تشدید خشونتها در شهر نجف که گفته می‌شود نیروهای مقتدی صدر، تظاهرکنندگان ضددولتی را به ضرب گلوله به‌قتل رساندند نگران هستیم. این حادثه بار دیگر نگرانی‌های جدی را درباره ناتوانی مستمر دولت عراق در انجام تعهداتش طبق قوانین بین‌المللی برای حفاظت از تظاهرکنندگان در مقابل حملات به‌اصطلاح «شبه‌نظامیان» را مطرح و برجسته می‌کند.

 

 

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق‌بشر افزود: شاهدان عینی گفتند مردان مسلح وابسته به مقتدی صدر ۵ فوریه در میدان صدرین نجف به‌ سمت تظاهرکنندگان شلیک کردند. دست کم هفت نفر کشته و بیش از ۷۵نفر مجروح شدند و چادرهای تظاهر کنندگان به آتش کشیده شدند.

این حادثه پس از یک تلاش قبلی در ۳ فوریه جهت «تهاجم» به محل تظاهر کنندگان انجام شد. در حالی که پلیس در ابتدا تلاش در کاهش تنش داشت ولی در نهایت نیروهای امنیتی نتوانستند از تظاهر کنندگان حفاظت کنند.

مردان مسلح وابسته به مقتدی صدر در ۶ فوریه در میدانی در شهر کربلا با سلاحهای خودکار، باتون و چاقو، به تظاهرکنندگان حمله کردند و با شلیک به سمت آنها دو نفر از تظاهر کنندگان و یک افسر پلیس را مجروح کردند.

آنها سه تظاهرکننده را مورد ضرب ‌و شتم قرار داده و چادرها را پاره کردند. بنا بر گزارشات، نیروهای ارتش عراق حضور داشتند ولی دخالتی نکردند و پلیس ضدشورش فراخوانده شد.

ما بار دیگر فراخوان خود از دولت [عراق] برای اطمینان از امنیت تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز در تمامی زمان مورد تأکید قرار می‌دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/423ac4f4-14f2-476f-b516-bb7003d5bfe0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات