728 x 90

نگرانی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران از بین‌المللی شدن پرونده ترورها در عراق

قیام مردم عراق
قیام مردم عراق

روزنامه اخبار الخلیج بحرین روز ۴تیرماه در مطلبی درباره طرح سازمان ملل برای بین‌المللی کردن ترورها در عراق نوشت: برخی منابع امنیتی فاش کردند، به‌دنبال اطلاعات منتشر شده در مورد طرح سازمان ملل متحد که شامل بین‌المللی کردن ترورها در بغداد می‌باشد، زندگی روزانه گروه‌های مسلح مرتبط با رژیم ایران شاهد وضعیت سردرگمی و بهم ریختگی شده است.

این موضوع با دیدار غافلگیرانه جنین هنیس-پلاس چارت نماینده ملل متحد، از منزل فعال ایهاب الوزانی که چند هفته پیش توسط افراد مسلح ناشناس در شهر کربلا ترور شد همزمان شده است.

علی جواد الوزنی برادر فعال ترور شده گفت، خانواده الوزنی به نماینده سازمان ملل متحد گفت، خانواده از پرونده ویژه تحقیقات در مورد کشف ترور کنندگان الوزنی مطلع نشده است.

او اظهار داشت که مادرش دقیقترین جزئیات ترور پسرش را در حضور نماینده سازمان ملل که در حالت غمگینی بود و در همدردی با احساسات مادر داغدار برای از دست دادن پسرش گریه می‌کرد، توضیح داد.

الوزنی از پلاسخارت نقل کرد که گفته است گزارش مفصلی در مورد موضوع الوزنی به سازمان ملل متحد ارائه خواهد داد و این پرونده در برابر تمامی گزینه‌ها از جمله بین‌المللی کردن موضوع ترورها در عراق باز خواهد ماند.

به‌گفته الوزنی پلاسخارت بعید ندانست که قطعنامه‌یی توسط شورای امنیت صادر شود و مقامات عراقی را به علنی کردن کلیه واقعیتهای به‌دست آمده در مورد ترورها در کمیته‌های وابسته به سازمان ملل متحد ملزم نمایند، این کمیته ممکن است طی چند هفته آینده از عراق دیدن کند... .

از طرف دیگر علی الوزنی فاش کرد که خانواده او دعوتهای زیادی از نخست‌وزیر عراق مصطفی کاطمی دریافت کرد که با او دیدار کنند ولی آنها این دعوتها را رد کردند. چرا که خانواده اطمینان کامل دارد که کاظمی مقصر است یا از علنی کردن واقعیتهای مربوط به ترور برادرش می‌ترسد. او افزود، اطلاعاتی که تحقیقات قضایی به آنها دست یافته اشاره می‌کند که کسانی که برادر او را ترور کردند ۱۰نفر بودند و کسانی که عملیات را انجام دادند ۳۰نفر می‌باشند، از جمله افراد شلیک کننده و افراد ناظر و افرادی که تیم عمل کننده را حفاظت کردند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c98c5101-06c5-4e6f-b4f5-9c110ccb13a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات