728 x 90

نگرانی رسانه‌های رژیم آخوندی از مشابهت دیدگاههای بوریس جانسون با رئیس‌جمهور آمریکا

بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان
بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان

درپی انتخاب بوریس جانسون به نخست‌وزیری انگلستان، رسانه‌های حکومت آخوندی از مشابهت دیدگاههای وی با رئیس‌جمهور آمریکا و احتمال خروج وی از برجام ابراز نگرانی کردند.

روزنامه حکومتی ابتکار نوشت: نزدیکی دیدگاههای جانسون با دونالد ترامپ که بسیار هم مورد حمایت کاخ سفید قرار دارد حامل پیام‌های ناخوشایندی برای (نظام) است‌. او یک بار به صراحت گفته بود که توافق هسته‌یی نقاط ضعفی دارد که هر عقل سلیمی باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کند. این منبع حکومتی افزود: جانسون یک بار هم در لابه‌لای صحبت‌های خود در پارلمان مدعی شده بود که احتمال دارد در آینده لندن در‌ خصوص (جمهوری اسلامی)به سیاست تغییر رژیم متمایل شود.

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت نیز نوشت: قطعاً بوریس جانسون چند گزینه را بعد از تشکیل کابینه علیه (نظام) اتخاذ خواهد کرد؛ یکی مسأله خروج‌ احتمالی انگلیس از برجام به بهانه‌های مختلف از جمله توقیف کشتی انگلیسی در آب‌های خلیج‌فارس است... موضوع دیگر تشدید تحریم‌ها و جریان‌سازی شدید علیه جمهوری اسلامی است. شرایط انگلیس پس از تشکیل کابینه به ریاست جانسون بسیار پیچیده‌تر خواهد شد و چهره‌های افراطی و ضدنظام در کابینه بیشتر خواهند شد‌. انتخاب جانسون به‌عنوان نخست‌وزیر و رئیس حزب محافظه‌کار می‌تواند مشکلات جمهوری اسلامی را در آینده به‌ویژه در ارتباط با خلیج‌فارس و اتحادیه اروپا افزایش دهد و حتی شرایطی را فراهم کند که یک ائتلاف جهانی در منطقه با شرکت انگلیس، آمریکا و چند کشور منطقه تشکیل شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a5611c6-0dd6-498a-b000-c4bf39bac2c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات