728 x 90

نگرانی از نوع جدید ویروس کرونا موسوم به XE

نوع جدید ویروس کرونا موسوم به XE
نوع جدید ویروس کرونا موسوم به XE

به گزارش دویچه وله روز سه‌شنبه ۲۳فروردین، ثبت صدها مورد از ابتلا به کرونا XE در انگلستان به ایجاد نگرانی‌های زیادی در مورد مسری‌تر و عفونی‌تر بودن نوع جدید این ویروس دامن زده است.

در حالی‌که بسیاری از کشورها مشغول کاهش محدودیت‌های ایجاد شده مربوط به دوران همه‌گیری کرونا هستند و موارد ابتلای شدید به این ویروس رو به کاهش است، وجود نوعی جدید و نوترکیب این ویروس بار دیگر به نگرانی‌های دامن زده است.

این‌که نوع جهش‌یافته جدید روند عفونی سریع‌تری ایجاد کند باعث نگرانی‌ها شده است و مطالعات جدید در انگلستان نشان می‌دهد، این نگرانی بی‌اساس نیست.

یک کارشناس سازمان بهداشت انگلستان ابراز خوش‌بینی کرده که سویه جدید زود از بین می‌رود.

نوع جدید کووید۱۹در انگلستان که در نتیجه ابتلای همزمان به دو نوع فرعی اومیکرون به‌وجود آمده است باعث شده تا سازمان بهداشت انگلستان بر روی این نوع تمرکز کند.

سازمان بهداشت انگلستان نوع جدید‌ ترکیب XE را ترکیبی از سویه‌های بی‌ای. ۱ و بی‌ای. ۲ اومیکرون می‌داند.

ماریا ون کرخوف، یکی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت نیز درباره امکان انتقال سریع‌تر XE اظهارنظر کرده و می‌گوید، در مقایسه با نوع فرعی بی‌ای. ۲ اومیکرون قابلیت انتقال XE ده درصد بیشتر است. با این حال کارشناسان در مورد نتیجه‌گیریهای عجولانه، هشدار می‌دهند و از سوی دیگر سوزان هاپکینز، مشاور ارشد سازمان بهداشت انگلستان در این مورد ابراز نظر خوش‌بینانه‌ای کرده است. او به روزنامه سان بریتانیا گفته که ترکیب شدن گونه‌های زیرگروه اومیکرون غیرمعمول نیست و معمولاً "نسبتاً سریع" از بین می‌روند.

این کارشناس تصریح کرده است: «نوع نوترکیب XE نرخ رشد متغیری نشان داده است و هنوز نمی‌توانیم تأیید کنیم که آیا واقعاً مسری‌تر است یا نه».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da0e00ad-c5ae-4c4f-b2ab-2ccdb63c016c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات