728 x 90

نوزدهمین روز اعتصاب نفت‌گران - در ۹۱ پالایشگاه و مرکز پتروشیمی و نیروگاه در ۱۹شهر و تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی آبادان

اعتراضات نفتگران
اعتراضات نفتگران

اعتصاب سراسری کارگران پیمانی صنایع نفت و پتروشیمی که در اعتراض به دستمزد پایین و شرایط سخت و طاقت‌فرسای کاری معیشتی، از روز ۲۹خرداد آغاز شده است، چهارشنبه ۱۶تیر برای نوزدهمین روز متوالی ادامه دارد.

اعتصاب کارگران پیمانی تاکنون به پالایشگاها، صنایع پتروشیمی، نیروگاهها و تأسیسات مربوط به صنعت نفت در شهرهای تهران، اراک، اصفهان، اهواز، آبادان، ماهشهر، جاسک، عسلویه، گچساران و ... گسترش یافته است.

 

تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی آبادان،

 در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان، تجمع اعتراضی برپا کردند.

 

این کارگران در روز دوم تیرماه امسال از محل کار خود اخراج شدند و تا به امروز چهارشنبه ۱۶ تیر  از ورود آنها به پتروشیمی آبادان ممانعت به عمل آمده است، در حالی که به گفته کارگران معترض "اخراج آنها تنها در جلسه کمیته انضباطی تصویب شده و هیچ صلاحیت قانونی ندارد.

-تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی آبادان

-تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی آبادان

 

تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث پارس جنوبی در میدان کاکتوس عسلویه

روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه بخش‌هایی از کارگران و کارکنان ارکان ثالث و پیمانکاری شاغل در مراکز مختلف کاری در پارس جنوبی بنا بر هماهنگی و فراخوان از پیش اعلام شده، ساعت ۷صبح در میدان کاکتوس عسلویه تجمعی اعتراضی برپا کردند.

 

 

-تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث پارس جنوبی در میدان کاکتوس عسلویه.

 

اعتصاب بخش‌های دیگری از کارگران پروژه‌ای صنایع نفت

روز سه شنبه ۱۵ تیرماه کارگران پروژه‌ای شاغل در خط ۳۶ اینچ زاهدان، خط ۴٨ کرمان، شرکت آسیا هفت سنگ و کارگران جوشکار شرکت دریا ساحل رشت و رانندگان آتشخوار و کارگران تلمبه‌خانه فیروزآباد نیز به اعتصاب سراسری کارگران نفت پیوستند.
کارگران پیمانکاری پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نیروگاه ها با خواست افزایش دستمزد و تغییر نوبت مرخصی دست به اعتصاب سراسری زده‌اند.

 

-اعتصاب بخش‌های دیگری از کارگران پروژه‌یی صنایع نفت

 

اعلام حمایت تعدادی از سندیکاهای کارگری فرانسه از اعتصاب کارگران صنعت نفت در ایران

به دنبال اعتصابات گسترده کارگران در استان‌های مختلف کشور، تعدادی از سندیکاهای کارگری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از اعتصابات سراسری کارگران اعلام کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بیش از ۱۰هزار کارگر تقریباً ۷۰شرکت پیمان‌کاری بخش نفت از روز ۱۹ ژوئن در جنوب ایران اعتصاب کرده‌اند. آنان بدون قرارداد یا با قرارداد موقت کار می‌کنند. کارگران شوراهای اسلامی کار را که دولت قصد دارد برای نمایندگی آنان ایجاد کند، نمی‌پذیرند و اعلام کرده‌اند این‌ها همواره ابزار کنترل ما کارگران و خدمت‌دهی به کارفرمایان بوده‌اند.

کارگران پیمانی صنعت نفت کشور، از روز شنبه ۲۹ خردادماه، جهت دست یافتن به مطالبات خود کمپینی را تحت عنوان “تخلیه سراسری بیست ده ۱۴۰۰” راه اندازی کردند و این کمپین رفته رفته به شهرهای مختلف کشور کشیده شده است.

 

-اعلام حمایت تعدادی از سندیکاهای کارگری فرانسه از اعتصاب کارگران صنعت نفت در ایران

۹۱ شرکت، مرکز و کارگاه کارگری «کمپین۱۴۰۰» در اعتصابات سراسری کارگران صنعت

-۹۱ یک شرکت، مرکز و کارگاه کارگری «کمپین_۱۴۰۰» در اعتصابات سراسری کارگران صنعت نفت

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a6c2b3d-1587-4e8b-b4a7-dbdf60b1582f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات