728 x 90

نمایندگان پارلمان آلمان با اکثریت آرا نقض حقوق‌بشر از سوی رژیم ایران را محکوم کردند

پارلمان آلمان
پارلمان آلمان

پارلمان آلمان با تصویب قطعنامه‌یی ۱۸ ماده‌ای ضمن محکوم کردن موارد متعدد نقض حقوق‌بشر در ایران، از دولت آلمان خواست در روابط با رژیم ایران موضوع حقوق‌بشر را به‌عنوان محور اصلی مورد توجه قرار بدهد و رژیم ایران درباره برنامه موشکی و کمک به گروه‌های تروریستی تحت فشار قرار گیرد.

در این قطعنامه که روز شنبه ۵تیر با اکثریت آرا تصویب شد، هم‌چنین از دولت آلمان خواسته شده که رژیم ایران را درباره برنامه موشکی و کمک به گروه‌های «تروریستی» تحت فشار قرار دهد.

این قطعنامه که پنج حزب اصلی آلمان، از جمله حزب دمکرات‌مسیحی و حزب سوسیال‌دموکرات (احزاب حاکم) از آن حمایت کرده‌اند، از دولت خواسته است تمهیداتی علیه نقض حقوق‌بشر، نقض حقوق زندانیان سیاسی، تبعیض علیه زنان، نقض حقوق و آزادی‌های اقلیت‌های جنسی و مذهبی، نقض آزادی بیان و سرکوب روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی، جلوگیری از بازداشت و اعدام‌های خودسرانه اتخاذ شود.

در این قطعنامه هم‌چنین با اشاره به خشونت نیروهای امنیتی رژیم ایران، از دولت آلمان خواسته شده که از همه ابزارهای خود برای جلوگیری از اعدام مخالفان و فعالان سیاسی و مدنی در ایران جلوگیری کند.

نمایندگان پارلمان آلمان هم‌چنین از دولت این کشور خواسته‌اند ضمن همکاری با شرکای اروپایی در برجام، موضوع فعالیت‌های موشکی رژیم ایران نیز به این توافق افزوده شود و هم‌چنین همه تلاش خود را برای جلوگیری از کمکهای مالی ایران به گروه‌های تروریستی، از جمله حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمن و شبه‌نظامیان در عراق، به کار گیرد.

این قطعنامه هم‌چنین کشتار معترضان در آبان ۹۸ را نیز محکوم کرده است. (سایت مجلس آلمان ۵تیر ۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09899a65-2991-413f-bf94-12561ffa5a14"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات