728 x 90

نمایندگان احزاب ائتلافی خواستار تعطیلی مرکز اسلامی‌ هامبورگ وابسته به رژیم ایران شدند

مرکز اسلامی هامبورگ
مرکز اسلامی هامبورگ

نمایندگان احزاب دولت ائتلافی آلمان چهارشنبه ۱۸آبان، با ارائه طرحی به مجلس این کشور خواستار تعطیلی مرکز اسلامی‌ هامبورگ وابسته به رژیم ایران و حمایت از اعتراضات سراسری مردم ایران شدند.
در طرح نمایندگان سه حزب دولت ائتلافی آلمان که در اختیار سایت تی-آنلاین (t-online) قرار گرفته آمده است خواستار تحقیقات در رابطه با فعالیت‌های این مرکز شدند که آیا محلی برای عملیات‌های برون‌مرزی رژیم ایران تبدیل شده است یا نه و اگر اثبات شود به چه صورتی بوده است.
احزاب ائتلافی با ارائه طرحی ۲۵ماده‌ای با عنوان "از جنبش اعتراضی در ایران حمایت کنید" فشار بر رژیم تهران را افزایش دهید" چهارشنبه ۹نوامبر در مجلس فدرال به رأی گذاشته می‌شود.
ماده ۲۳ این طرح در ارتباط با مرکز اسلامی‌ هامبورگ است. این مرکز سال‌هاست تحت‌نظر اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان (سازمان امنیت داخلی) قرار دارد. نهاد حفاظت از قانون اساسی آلمان در گزارش خود درباره این مرکز نوشته است: «مرکز اسلامی‌ هامبورگ از نظر عقیدتی و پرسنلی شاخه‌ای خارجی از رژیم تهران است».


سایت "ولت" در همین رابطه نوشت این طرح بعدازظهر سه‌شنبه در فراکسیونهای سه حزب دولت ائتلافی آلمان تصویب شده است.
در همین رابطه شهردار هانوفر نیز خواهان تعطیلی دفتر ایالت نیدرزاکسن در تهران شده است.
بولیت اونای، شهردار هانوفر معتقد است که دفتر دولت ایالتی نیدرزاکسن در تهران و نیز اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در تهران از رژیم ایران حمایت می‌کنند. او خواهان اعمال مقرراتی برای محدودیت این دو مرکز شده است.
وی روز سه‌شنبه ۸نوامبر در دیدار با گروهی از جوانان فعال ایرانی در شهرداری هانوفر گفت: «معتقدم که این دفتر [دفتر ایالت نیدرزاکسن در تهران] از رژیم [جمهوری اسلامی] حمایت می‌کند». او هشدار داد که این یک "نشانه فاجعه‌بار" است.
وی در گفتگو با خبرگزاری آلمان اظهار داشت که فشارهای بین‌المللی در عرصه سیاسی بر رژیم ایران باید افزایش یابد.(دویچه وله ۱۸آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0b55c7b-52e8-474e-a876-f5c69ff065f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات