728 x 90

نماینده کشورها در کمیته خلع سلاح مجمع عمومی، خواستار مهار برنامه اتمی رژیم ایران شدند

مجمع عمومی ملل متحد
مجمع عمومی ملل متحد

به گزارش سایت سازمان ملل، چهارشنبه شب ۱۴مهر نماینده کشورها در کمیته اول مجمع عمومی خواستار مهار برنامه اتمی رژیم ایران شدند.

یوروندور والتیشون نماینده دائم ایسلند در سازمان ملل: حفظ برنامه جامع اقدام مشترک برای حفظ نظام جهانی منع گسترش تسلیحات اتمی بسیار ضروری است. ما از ایران مصرانه می‌خواهیم به توافقنامه پایبند باشد و تعهداتش را در همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام دهد و بدون تأخیر بیشتر به مذاکرات در وین بازگردد.

نماینده بحرین: پادشاهی بحرین بر حمایت خود از تلاشهای بین‌المللی با هدف جلوگیری از توانایی ایران برای ساخت سلاح اتمی و ضرورت پایبندی کامل این کشور به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اطمینان حاصل کردن از امنیت و ثبات منطقه‌یی و بین‌المللی تأکید می‌کند.

آیدان لیدل نماینده دائم انگلستان در کنفرانس خلع سلاح: هشت حمله با تسلیحات شیمیایی در سوریه توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی OPCW و سازوکار تحقیقات مشترک JIM به رژیم اسد نسبت داده شده است. ما از سوریه می‌خواهیم به تعهدات خود عمل کند. ما نگرانی‌های عمیقی نسبت به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران داریم و فعالیت‌های موشکهای بالستیک آن با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد مغایرت دار؛ . به‌طور مشخص، گسترش تسلیحات به نیروهای نیابتی و عوامل غیردولتی که به امنیت منطقه ضربه می‌زند. فعالیت‌های هسته‌یی تنش آفرین ایران ارزش مقابله با گسترش تسلیحات اتمی برجام را تضعیف می‌کند و حفظ آن را مورد تهدید قرار می‌دهد. ما در ماه آوریل مذاکرات برای احیای برجام را آغاز کردیم و با حسن‌نیت مذاکره کردیم تا زمانی که ایران در ماه ژوئن مذاکرات را متوقف کرد. ما از ایران می‌خواهیم بدون تأخیر به مذاکرات بازگردد.

عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل: آقای رئیس، عربستان سعودی نسبت به عدم پایبندی ایران به تعهدات بر اساس توافقنامه هسته‌یی پنج به‌علاوه یک عمیقاً نگران است و ما این دیدگاه را داریم که حل این پرونده در گام مهمی در راستای محقق کردن امنیت و ثبات و تفاهم بین کشورهای منطقه است. به تأکید ادامه غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران که بیش از حد مجاز در برجام است امنیت کشورهای منطقه را تهدید می‌کند. پادشاهی عربستان سعودی امیدوار است که مذاکرات در وین در جهت رسیدن به یک توافق لازم‌الاجرا از سر گرفته شود. توافقی که نواقص موجود را حل کند به‌ویژه آن چه به فعالیت‌های منفی ایران و برنامه خطرناک موشک بالستیک مربوط می‌شود به‌نحوی که ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی ایران را تضمین کرده و از دسترسی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند.

آندریس پیلدفوویچ نماینده دائم لتونی در سازمان ملل: به‌رغم تلاشهای اتحادیه اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران مکررا تعهداتش به برنامه جامع اقدام مشترک را کاهش داده است. لتونی نگرانی‌های عمیق خود را نسبت به اقدامات ایران ابراز می‌کند و فراخوان به از سرگیری فوری فعالیت‌های راستی‌آزمایی و گزارش دهی و ادامه مذاکرات در وین می‌دهد.

کریستوف چرسکی نماینده دائم لهستان در سازمان ملل: ما با نگرانی گامهای برداشته شده توسط ایران در نقض تعهداتش در برجام، که در گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برجسته شده است، مورد توجه قراردادیم. تجاوز کردن قابل توجه از محدودیتهای برجام در زمینه غنی‌سازی و ذخیره‌سازی اورانیوم و تولید فلز اورانیوم این امر را غیرممکن می‌سازد که از ماهیت منحصراً صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی ایران اطمینان خاطر داشت. امیدواریم ایران بدون هیچ تأخیری به مذاکرات برجام در وین بازگردد و سرانجام طرفهای مذاکره در مورد احیای مجدد برجام توافق کنند.

سون یورگنسون نماینده دائم استونی در سازمان ملل: استونی از برنامه جامع اقدام مشترک کاملاً حمایت می‌کند. ما از ایران مصرانه می‌خواهیم که همه اقدامات مغایر با برجام را متوقف کرده و به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازگردد. ما از ایران می‌خواهیم بدون تأخیر بیشتر با چشم‌انداز نتیجه سریع و موفقیت‌آمیز به مذاکرات در وین برگردد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd6c7f75-7c84-4980-b3f6-5a3541146090"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات