728 x 90

نماینده پارلمان آرژانتین: خواستار انگشت‌نگاری از خدمه هواپیمای توقیف شده رژیم ایران در آرژانتین شد

ماهان ایر
ماهان ایر

یک نماینده پارلمان آرژانتین با ارائه شکایتی به دادگاه خواستار انگشت‌نگاری از خدمه هواپیمای ونزوئلایی برای مقابله با محور رژیم ایران -ونزوئلا شد.
خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۲۳خرداد به‌نقل ژراردو میلمان نماینده مجلس سفلی آرژانتین نوشت: بعد از توقیف یک هواپیمای رژیم ایران که ادعا می‌شود به ونزوئلا فروخته شده، خواستار اتخاذ رویه‌ای سختگیرانه‌تر و مقابله با محور رژیم ایران -ونزوئلا شد.
این نماینده که عضو کمیسیون اطلاعاتی پارلمان می‌باشد، مدعی شد که هواپیمایی که در روزهای اخیر با پنج سرنشین ایرانی و ۱۴ سرنشین ونزوئلایی در این کشور توقیف شده بر اساس داده‌های ما مأموریت اطلاعاتی در آرژانتین را دنبال می‌کرده است.
اگر چه مقامات آرژانتینی هنوز به‌طور رسمی توقیف این هواپیما را تأیید نکرده‌اند اما مقامات وزارت کشور اسنادی را در اختیار رویترز قرار داده، که حاکی از آن است که مقامات آرژانتین نسبت به برنامه و اهداف این پرواز سوءظن دارند. ولی از ارائه توضیحاتی بیشتر در این خصوص پاسخ نداده‌اند.
مقامات ونزوئلایی نیز از دادن توضیحی درباره توقیف این پرواز و علت آن طفره رفته‌اند.
لازم به ذکر است که، رژیم ایران روز یکشنبه تأیید کرد که مقامات آرژانتینی این هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را توقیف کرده‌اند. امیرحسین ذوالانواری، مدیر روابط عمومی شرکت ماهان، به خبرگزاری حکومتی ایرنا گفته است: «مالکیت این هواپیما یک سال است که واگذار شده و به یک شرکت ونزوئلایی فروخته شده است» و در اجاره شرکت هواپیمایی نیست. ذوالانواری نامی از شرکت ونزوئلایی نبرد.
شرکت هواپیمایی ماهان ایر از ده سال قبل به‌دلیل پشتیبانی از نیروهای تروریستی قدس سپاه پاسداران تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8daadd3d-1efd-4b56-929c-e9e232e37204"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات