728 x 90

نمایندهٔ عفو بین‌الملل: اجلاس شورای حقوق‌بشر در بحبوحه افزایش نقض حق حیات و کشتار سوختبران بلوچ توسط رژیم ایران برگزار می‌شود

نماینده عفو بین‌الملل: اجلاس شورای حقوق‌بشر
نماینده عفو بین‌الملل: اجلاس شورای حقوق‌بشر
  • نماینده عفو بین‌الملل در شورای حقوق‌بشر ملل متحد: اجلاس شورای حقوق‌بشر در بحبوحه افزایش نقض حق حیات و کشتار سوختبران بلوچ توسط رژیم ایران برگزار می‌شود.
  • عاملان کشتار صدها مرد و زن و کودک در اعتراضات آبان ۹۸ و عاملان ناپدیدسازی اجباری هزاران تن در اعدام‌های جمعی سال۶۷ در ایران از هر گونه مجازات مصون مانده‌اند.

نماینده عفو بین‌الملل در اجلاس شورای حقوق‌بشر در ژنو در روز سه‌شنبه ۱۹اسفند۹۹ گفت: این جلسه در بحبوحه افزایش نقض حق حیات توسط مقامات رژیم ایران برگزار می‌شود. این رژیم به‌طور فزاینده‌یی از مجازات اعدام به‌عنوان سلاحی برای سرکوب سیاسی علیه معترضان، مخالفان و اقلیتهای قومی استفاده می‌کنند.

وی کشتار سوختبران بلوچ در سوم اسفند ۹۹ را نمونه بارز از این سرکوب و نقض حق حیات توسط رژیم آخوندی دانست و تأکید کرد این رژیم هم‌چنان به استفاده عمدی و غیرقانونی از نیروی کشنده ادامه می‌دهد و از زمان تمدید مأموریت گزارشگر ویژه در سال گذشته، قتلهای متعددی در بازداشت بر اثر شکنجه، از جمله بر اثر محروم کردن عمدی از مراقبتهای پزشکی، اتفاق افتاده است.

نماینده عفو بین‌المللی خواستار تمدید مأموریت گزارشگر ویژه ملل متحد برای ایران شد و خاطرنشان کرد که عاملان کشتار صدها مرد و زن و کودک در اعتراضات آبان ۹۸ و عاملان ناپدیدسازی اجباری هزاران تن در اعدام‌های جمعی سال۶۷در ایران از هر گونه مجازات مصون مانده‌اند.

وی افزود: رژیم ایران صدها معترض، مدافع حقوق‌بشر و اعضای اقلیتهای مذهبی و قومی را به‌دلیل استفاده از حقوقشان در مورد آزادی مذهب، بیان و تجمعات زندانی می‌کند. هزاران نفر نیز محاکمات ناعادلانه یا ناتوانی در پرداخت بدهی به‌طور خودسرانه و دستگیر می‌شوند. آن هم درحالیکه که شرایط زندانها غیرانسانی است و رژیم ایران نمی‌تواند از زندانیان در برابر کرونا محافظت کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f37d01a2-270a-41bf-bcfe-efd09faf3388"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات