728 x 90

نماینده عربستان در کمیته اول مجمع عمومی: رژیم ایران محور مشکلات در خاورمیانه است و گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند

نماینده عربستان در کمیته اول مجمع عمومی
نماینده عربستان در کمیته اول مجمع عمومی

نماینده عربستان سعودی در جلسه کمیته اول مجمع عمومی ملل ‌متحد گفت: کشور من با این امید که توافقنامه هسته‌یی رژیم ایران به صلح و امنیت منطقه کمک خواهد کرد از آن حمایت کرد. ولی ما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که رژیم ایران از منافع اقتصادی توافقنامه بهره برد در عین این‌که به ثبات و امنیت منطقه ضربه می‌زد. و تسلیحات برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن فراهم می‌کرد. این شبه‌نظامیان در تهدید آشکار برای صلح و امنیت جهانی و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ به کشور من موشک شلیک کردند. قطعنامه‌یی که توسط شورای امنیت ملل ‌متحد در مورد توافقنامه هسته‌یی رژیم ایران تصویب شد. این قطعنامه باید جلوگیری می‌کرد که رژیم ایران موشکهای بالستیک به گروه‌های تروریستی در منطقه صادر کند.

وی افزود: طنز تلخی است که نماینده رژیم ایران به ما می‌خواهد درس ثبات و امنیت در منطقه بدهد در حالی‌که کشور وی بخشی از مشکل است و نه راه‌حل. این کشور محور مشکلات در خاورمیانه است، از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند، در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می‌کند و تلاش می‌کند بی‌ثباتی و هرج و مرج را در کشورهای منطقه گسترش بدهد. اگر حمایت رژیم ایران نبود ما در یمن به این نقطه نمی‌رسیدیم. یک کشور شکوفا و یک اقتصاد پررونق وجود می‌داشت. رژیم ایران ولی در سراسر منطقه هرج و مرج و اختلافات در منطقه را دامن زده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2bfa924-1659-4f57-a875-1a0abb4beeb4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات