728 x 90

نماینده سازمان حقوق‌بشری (آرتیکل۱۹) در نشست شورای حقوق‌بشر، خواهان تمدید مأموریت جاوید رحمان در ایران شد

سی و سومین نشست شورای حقوق‌بشر
سی و سومین نشست شورای حقوق‌بشر

نماینده سازمان حقوق‌بشری «آرتیکل ۱۹- مرکز بین‌المللی علیه سانسور» در سخنان خود در سی‌وسومین نشست شورای حقوق‌بشر در مورد گزارش جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران گفت: آقای رئیس، آرتیکل ۱۹ و عفو بین‌الملل از گزارش گزارشگر ویژه که معافیت از مجازات برای جنایات تحت قوانین بین‌المللی و نقض جدی حقوق‌بشر در ایران را برجسته می‌کند استقبال می‌کند. استفاده غیرقانونی استفاده از زور در سرکوب اعتراضات سال۲۰۲۱ استان خوزستان و در شهر اصفهان یادآور تراژیک این است که معافیت از مجازات کشتار غیرقانونی صدها نفر در نوامبر۲۰۱۹، چگونه چرخه حمام خون را تسهیل می‌کند. این اعمال فراتر از این نشان‌دهنده بی‌توجهی قانون به حق زنده بودن که هم‌چنین شاهدی بر استمرار مجازات مرگ، از جمله به‌عنوان ابزاری برای سرکوب سیاسی است.

نمونه‌های بستن کامل اینترنت بی‌طرفانه، نقض حق آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات و پوشاندن ادامه‌دار نقض عمده حقوق‌بشر به‌خصوص در خلال تظاهرات را تسهیل می‌کند. نگرانی خاص ما متوجه تلاش مستمر در مجلس برای مصوب کردن قانون صیانت از حقوق کاربران مجازی است که بیشتر به حریم خصوصی و آزادی بیان و ریسک فزاینده پوشاندن اطلاعات صدمه می‌زند.

ما نتیجه‌گیری گزارشگر ویژه را مورد تأکید قرار می‌دهیم که در میان مجاری قانونی و حقوقی و سیاسی، حسابرسی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر در بهترین شکل آن خودسرانه و در بدترین شکل آن غیرممکن می‌شود. به همین خاطر ما موکداً از شورای حقوق‌بشر می‌خواهیم که مأموریت گزارشگر ویژه را برای پیشبرد تحقیقات مستقل و پایه‌گذاری سازوکارهای حسابرسی که جنایات ارتکابی در ایران را تحت قانون بین‌المللی مستند سازد، تمدید کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3bc8668-5005-4677-923b-ed66430a78a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات