728 x 90

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل: به‌شدت نگران همکاری نظامی فزاینده بین روسیه و رژیم ایران هستم

سفیر لیندا گریفیلد
سفیر لیندا گریفیلد

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای نگرانی خود را از همکاری نظامی روسیه و ایران برای تهدید امنیت جهانی اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: خانم لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، نگرانی خود را از همکاری نظامی فزاینده بین روسیه و رژیم ایران بیان کرد و این همکاری را به‌عنوان عاملی برای پیشبرد جنگ وحشیانه روسیه علیه اوکراین محکوم کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط آمریکا، رژیم ایران به روسیه صدها پهپاد تهاجمی انتحاری و تجهیزات مربوط به تولید پهپاد را ارائه کرده است. روسیه در هفته‌های اخیر از این پهپادها برای حمله به کی‌یف، تخریب زیرساخت‌های اوکراین و کشتن و ارعاب غیرنظامیان اوکراینی استفاده نموده است.

این همکاری بین روسیه و ایران قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را که تمام کشورها، از جمله اعضای دائم شورای امنیت، از انتقال این نوع تسلیحات از ایران منع می‌کند، نقض می‌کند. اوکراین، آمریکا و سایر کشورها این نقضها را به سازمان ملل گزارش داده و اطلاعات و تحلیل‌های بیشتری را در اختیار سازمان ملل قرار داده‌اند.

فراخوانی فوری وجود دارد تا دبیرکل به فراخوان جامعه بین‌المللی برای تحقیق در مورد این نقضها پاسخ دهد، زیرا این اقدامات می‌تواند جان انسان‌ها را تهدید کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d3f2be9-88d2-4722-81b8-87a02658cbc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات