728 x 90

نماینده جدید سازمان ملل در عراق تعیین شد

جنین هنیس پلاسخارت نماینده جدید سازمان ملل در عراق
جنین هنیس پلاسخارت نماینده جدید سازمان ملل در عراق

دبیرکل سازمان ملل جنین هنیس پلاسخارت، وزیر دفاع سابق هلند را به‌عنوان نماینده ویژه‌ این سازمان در عراق تعیین کرد.

سخنگوی سازمان ملل‌متحد اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان جنین هنیس پلاسخارت، وزیر دفاع سابق هلند را به‌عنوان نماینده ویژه در عراق تعیین کرده است.

جنین هنیس پلاسخارت، تجربه ۲۰ساله سیاسی داشته و به‌عنوان نخستین وزیر دفاع زن در هلند طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ در این سمت فعالیت کرده است.

پلاسخارت به‌دنبال کشته شدن دو سرباز هلند در مالی، از سمت خود استعفا داده بود.

خبرگزاری فرانسه گفت، جنین هنس پلاسخارت، وزیر دفاع پیشین هلند به‌عنوان نماینده ویژه سازمان ملل‌متحد در عراق منصوب شد و بدین ترتیب ریاست هیأت سازمان ملل برای عراق (یونامی) را برعهده خواهد داشت.

او جایگزین یان کوبیس، وزیر امور خارجه پیشین اسلواکی می‌شود که از فوریه ۲۰۱۵ریاست یونامی را برعهده داشت.

ماموریت یونامی(هیأت مساعدت سازمان ملل‌متحد در عراق) بر کمک به حل درگیریهای داخلی از جمله اختلافهای کردها با دولت مرکزی بغداد بوده است.

پلاسخارت ۴۵ساله از سال ۲۰۱۲تا ۲۰۱۷به‌عنوان وزیر دفاع هلند مشغول به کار بود.

او همچنین جزو قانونگذاران هلند و از اعضای پارلمان اروپا است و سابقه همکاری با کمیسیون اروپا را نیز در پرونده دارد.

پیشینه سیاسی جنین هنیس پلاسخارت

در سال ۲۰۰۴توسط پارلمان اروپا با ۴۴۰۰۰رأی انتخاب شد. او عضو کمیته جهانگردی در این اتحادیه و جانشین کمیسیون آزادیهای مدنی و عدالت و امور داخلی بود. او همچنین به‌عنوان عضو هیأت پارلمانی در کمیسیون مشترک پارلمانی اتحادیه اروپا و رومانی و جانشین هیأت در کمیسیون مشترک پارلمانی اتحادیه اروپا و ترکیه نیز بود.

 

در ماه می‌۲۰۰۵او گزارشی را در مورد حفاظت فرودگاهها به پارلمان اروپا داد. او گفت دستگاههای حفاظتی علیه تهاجمات تروریستی می‌بایست در فرودگاهها نیز شروع بکار کنند. علاوه بر آن می‌بایست این دستگاهها به رقابت آزاد گذاشته نشوند.

در فوریه سال ۲۰۱۰به‌عنوان گزارشگر، مسئولیت رأی‌گیری بر سر توقف پیمان میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده و این‌که آمریکا بتواند به حسابهای بانکی شهروندان اروپایی در شبکه مالی سویفت SWIFT دسترسی داشته باشد را مدیریت کرد.

مسؤلیتهای سیاسی و ملی این شخصیت هلندی باعث شد که در مکان چهارم حزبش در انتخابات پارلمانی هلند در سال ۲۰۱۰قرار گیرد و به‌عنوان عضو شورای نمایندگان هلند انتخاب شود. او در این منصب بر روی حفاظت، پلیس هلند و عدالت در برخورد با شهروندان تمرکز داشت.

در انتخابات سال ۲۰۱۲هلند مجدداً انتخاب شد و به‌عنوان وزیر دفاع هلند انتخاب شد. در اکتبر سال۲۰۱۵به‌عنوان یکی از تاثیر‌گذار ترین زنان هلندی شناخته شد

در سال ۲۰۱۷او در پی مناظره‌ای که در پارلمان هلند در تاریخ سوم اکتبر برگزار شد از منصب وزیر دفاع استعفا داد.

در ماه اوت سال ۲۰۱۸آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل‌متحد هنیس پلاسخارت را به‌عنوان نماینده ویژه خود در عراق برگزید.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05a85b7c-57ff-4022-8e26-92b62ba23860"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات