728 x 90

نماینده انگلستان در سازمان ملل: سامانه‌ای که رژیم ایران در حمله به کشتی استفاده کرد یک پهپاد شاهد ۱۳۶ ایران بود.

وودوارد نماینده انگلستان در سازمان ملل
وودوارد نماینده انگلستان در سازمان ملل

نماینده انگلستان در سازمان ملل روز جمعه ۱۵مرداد در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد حمله رژیم به کشتی تجاری در آبهای دریای عمان گفت: انگلستان شواهد موجود در مورد آنچه رخ داده را به اعضای شورای امنیت اطلاع داد. این شواهد کاملاً مشخص است. انگلستان می‌داند که ایران مسئول این حمله بوده است. می‌دانیم که حمله‌یی عمدی و هدفمند بوده است. آنچه اتفاق افتاده هیچ توجیهی ندارد.

وودوارد نماینده انگلستان در پاسخ به خبرنگاران درباره مدارک ارائه شده گفت: ارزیابی ما تغییری نکرده است. ما می‌دانیم که رژیم ایران مسئول این حمله بود. و شواهد، ما بر اساس ارزیابی‌مان از قطعات باقی مانده که ما از کشتی مرسر استریت کشف کردیم، اطمینان داریم که سامانه‌ای که در این حمله مورد استفاده قرار گرفت یک پهپاد شاهد ۱۳۶ ایران بود. و این سامانه‌ها فقط در ایران تولید می‌شوند.

وی در ادمه گفت: همان‌طور که وزیر خارجه من گفت در دیپلماسی و دیالوگ هم‌چنان باز است. ولی اگر ایران تصمیم بگیرد این مسیر را طی نکند، ما پیگیری خواهیم کرد که ایران را مورد حسابرسی قرار دهیم و هزینه‌ای به آن تحمیل کنیم. و ما باید در مورد امنیت دریانوردی در جلسه شورای امنیت در هفته آینده به ریاست هند بیشتر بحث کنیم.

وی گفت امروز صبح در جلسه شورای امنیت، انگلستان به همراه فرانسه، ایالات متحده، نروژ و ایرلند و استونی موضوع حمله ۲۹ژوئیه به نفتکش MV Mercer Street را مطرح کردند.

در حمله به کشتی غیرنظامی که به‌طور مسالمت‌آمیز از آبهای بین‌المللی عبور می‌کرد، متأسفانه، دو غیرنظامی، یک رومانیایی و یک شهروند بریتانیا در نتیجه رعایت نکردن قانون بین‌المللی توسط ایران کشته شدند. اقتصاد جهانی، غذای ما، کالاهای ما به ایمنی کشتیرانی تجاری متکی است. به همین دلیل است که ما قوانین بین‌المللی داریم که از آزادی دریانوردی حفاظت می‌کند. رعایت کردن این قوانین برای حفظ صلح و امنیت جهانی تعیین‌کننده است. این یک اصل به‌طور گسترده پذیرفته شده در سراسر سیستم بین‌المللی است و شورای امنیت دوباره امنیت دریانوردی را در یک جلسه سطح بالا در هفته آینده بحث خواهد کرد. رژیم ایران این قوانین را رعایت نمی‌کند. فعالیت‌های ایران و حمایت آن از نیروهای نیابتی و عوامل غیردولتی مسلح صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.. (سایت سازمان ملل ۱۵مرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4024420c-9e08-4a98-86ca-33bae46f9088"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات