728 x 90

نماینده انگلستان در شورای امنیت: تکنولوژی موشکهای بالستیک ایران تسلیحات کشتار جمعی محسوب می‌شوند

باربارا وودوارد نماینده انگلستان در شورای  امنیت
باربارا وودوارد نماینده انگلستان در شورای امنیت

باربارا وودوارد نماینده دائم انگلستان در شورای امنیت روز چهارشنبه ۹تیرماه حول نقض قطعنامه ۲۲۳۱، نقض تعهدات مربوط به اتمی، محدودیتهای مستمر برای فعالیت‌های مانیتورینگ و شناسایی آژانس، طولانی شدن مذاکرات اتمی در وین، فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در سراسر خاورمیانه و تکنولوژی موشکهای بالستیک ایران تهدیدی برای امنیت منطقه صحبت کرد.

وی طی سخنانی گفت: گفتگوهای اتمی در وین نمی‌توانند بدون پایانی باشند و زمان برای رسیدن به یک تصمیم به‌سرعت نزدیک می‌شود. ما نمی‌توانیم تضمین کنیم که در ماههای دیگر در سال جاری همان شرایط توافق (برای ارائه) وجود داشته باشد.

ما نسبت به ادامه نقض تعهدات مربوط به اتمی توسط رژیم ایران از جمله گامهای فزاینده که بعد از ژانویه۲۰۲۱ برداشته عمیقاً نگران هستیم.

این گامها در مجموع یک ریسک قابل توجه اتمی دارد که پیامدهای غیرقابل بازگشت برای توانایی‌های اتمی ایران دارد و فواید منع تکثیر برجام را تضعیف می‌کند.

در این زمینه ما هم‌چنین از محدودیتهای مستمری که برای فعالیت‌های مانیتورینگ و شناسایی آژانس در ایران گذاشته می‌شود نگرانیم.

رژیم ایران بایستی به‌طور کامل با آژانس اتمی همکاری کند و دسترسی بلامانع به تمامی سایتها و فعالیت‌های مربوطه بدهد تا مطمئن شود که این آژانس به وظیفه گزارش دهی خود مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ را ادامه بدهد.

۲۲۳۱ هم‌چنین فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در سراسر خاورمیانه را مورد توجه قرار داده است از جمله فعالیت‌هایی که با قطعنامه ۲۲۳۱ ناسازگار هستند.

تکنولوژی موشکهای بالستیک ایران تهدیدی برای امنیت منطقه بوده است از جمله به‌عنوان یک سیستم پرتابی بالقوه برای تسلیحات کشتار جمعی محسوب می‌شوند.

وی افزود: ما از گزارش یافته‌های دبیرکل حمایت می‌کنیم و به اجرایی شدن کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱متعهد می‌مانیم، به همین خاطر است که ما در گفتگوهای وین شرکت داریم که هدفش یافتن راه‌حل‌های دیپلماتیک برای احیا و برقراری فواید برجام می‌باشد.

اولویت ما در این است که آمریکا به این توافق بازگردد و ایران به متابعت به تعهداتش برگردد و فواید این توافق را برای همه برقرار نماید.

ما از همه طرفهای منطقه می‌خواهیم تا به‌طور سازنده وارد تعامل شوند تا امنیت و رفاه این منطقه را بهبود بخشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a51a9bb-fe49-4f68-8cc0-daffe9311846"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات