728 x 90

نماینده آمریکا در زمینه خلع‌سلاح بین‌المللی: به حمله مجدد رژیم ایران پاسخ قاطع می‌دهیم

رابرت وود نماینده آمریکا در زمینه خلع‌سلاح بین‌المللی
رابرت وود نماینده آمریکا در زمینه خلع‌سلاح بین‌المللی

رابرت وود نماینده آمریکا در زمینه خلع‌سلاح بین‌المللی گفت:‌ رئیس‌جمهور آمریکا مسیر دیپلماسی با رژیم ایران را کماکان باز نگه داشته است. وی افزود:‌ آمریکا قصد ایجاد درگیری با رژیم ایران ندارد ولی اگر رژیم ایران به حملاتش علیه ما ادامه دهد، «پاسخ قاطع» دریافت خواهد کرد.

رابرت وود در ادامه گفت:اگر رژیم ایران خویشتنداری آمریکا در ماجرای سرنگونی پهپاد را، حمل بر ضعف برداشت کند، دچار اشتباه شده است.

 

صبح پنجشنبه ۳۰خرداد۹۸ سپاه پاسداران حکومت آخوندی اعلام کرد یک فروند پهپاد آمریکایی را ساعت ۴صبح پنجشنبه ۳۰خرداد۹۸، هدف قرار داده و ساقط کرده است. سپاه پاسداران از ترس واکنش آمریکا ادعا کرد که پهپاد آمریکایی در فضای سرزمینی جمهوری اسلامی در سواحل کوه مبارک در استان هرمزگان هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام اعلام کرد پهپاد شناسایی حین پرواز در آسمان بین‌المللی، بر فراز تنگه هرمز هدف یک موشک رژیم ایران قرار گرفته و ادعای این‌که پهپاد در آسمان ایران در پرواز بوده دروغ است. در بیانیه سنتکام تصریح شده است این یک حمله تحریک نشده به ادوات شناسایی آمریکا در حریم هوایی بین‌المللی بود. این پهپاد بر فراز مناطق وسیع دریایی و ساحلی مأموریتهای اطلاعاتی، شناسایی و مراقبتی انجام می‌دهد.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در موضع‌گیری خود خاطرنشان کرد ر‍ژیم ایران اشتباه خیلی بزرگی مرتکب شد.

سی.ان.ان گزارش کرد تنشها بین رژیم ایران و آمریکا وارد مرحله‌یی تازه شده است.

ای بی‌سی نیوز خاطرنشان کرد حملاتی که تاکنون صورت گرفته بود غیرمستقیم بود اما این حمله به‌صورت مستقیم انجام شده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا طی بیانیه‌یی که امروز ۳۰خرداد/۲۰ژوئن منتشر شده گفت:
فرماندهی مرکزی آمریکا می‌تواند تأیید کند که یک پهپاد شناسایی، مراقبت دریایی با منطقه وسیع نیروی دریایی آمریکا توسط یک سامانه موشکی زمین به هوای رژیم ایران در حالی‌که در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز تنگه هرمز در ساعت تقریباً ۲۳۳۵به وقت گرینویچ ۱۹ژوئن ۲۰۱۹(ساعت ۰۱۳۵صبح ۲۰ژوئن به وقت اروپا) پرواز می‌کرد، سرنگون شد.
این پهپاد از نوع RQ-۴A Global Hawk High-Altitude Long Endurance است و مأموریتهای اطلاعاتی، شناسایی و مراقبتی به هنگام بر فراز مناطق وسیع دریایی و ساحلی انجام می‌دهد.

 

به‌دنبال حمله رژیم آخوندی به هواپیمای شناسایی آمریکا در آبهای بین‌المللی، ترامپ با رهبران ارشد کنگره در کاخ سفید دیدار کرد.

فاکس نیوز گزارش کرد: کاخ سفید تمامی ۴رهبر ارشد کنگره شامل پلوسی، مک کارتی و مک کانل و شومر را برای توجیه دعوت کرده است.

روسا و اعضای ارشد کمیته‌های اطلاعات سنا و مجلس نمایندگان و روسا و اعضای ارشد کمیته‌های نیروهای مسلح در سنا و مجلس نمایندگان، نیز حضور داشتند.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه ۳۱خرداد اعلام کرد حمله به سه هدف گوناگون رژیم ایران را ۱۰دقیقه قبل از اجرای آن متوقف کرده است زیرا ۱۵۰نفر کشته می‌شدند.

همزمان رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد تحریم‌های افزوده جدیدی علیه رژیم ایران را مقرر کرده است.

ترامپ در رابطه با پهپاد ساقط شده توسط رژیم افزود، عجله‌ای برای حمله نظامی ندارد. 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14e25dcf-310b-4ec7-af39-702bf03b16df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات