728 x 90

نمایشگاه نقض حقوق‌بشر در ایران در شهر آمٍرسفورت- هلند

نمایشگاه نقض حقوق‌بشر در ایران در شهر آمٍرسفورت- هلند
نمایشگاه نقض حقوق‌بشر در ایران در شهر آمٍرسفورت- هلند

نمایشگاه نقض حقوق‌بشر در ایران در شهر آمٍرسفورت- هلند

سخنرانی خانم میشل بافن نماینده پارلمان هلند

پیام پروفسور کیس دلانگه دانشمند فیزیک و عضو سنای هلند ۲۰۱۵-۲۰۱۱

و شماری از اعضای انجمن ها و جوامع ایرانیان مقیم هلند

نمایشگاه نقض حقوق‌بشر در ایران در شهر آمٍرسفورت - هلند:

سالن نمایشگاههای شهر آمٍرسفورت هلند شاهد برپایی نمایشگاه «حقوق بشر سنگسار شده» توسط ایرانیان آزاده مقیم هلند بود.

در این نمایشگاه تاریخچه کوتاهی از نقض حقوق‌بشر و تابلوهای درخشانی از ایستادگیها و مقاومتهای مردم ایران به‌خصوص زنان و جوانان به‌ویژه شهدای قتل‌عام سال ۱۳۶۷ و شهدای قیامهای اخیر به نمایش گذاشته شده بود.

این نمایشگاه در اولین روز برگزاری خود توسط خانم میشل بافٍن نماینده پارلمان و عضو شورای شهر آمرسفورت افتتاح شد و بازدیدکنندگان زیادی را جذب کرده بود. خانم بافٍن در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: «واقعیت این است که من نیز از دیدن تمام اقداماتی که برای سرکوب مردم ایران انجام می‌شود و اعمالی که حقوق انسانی را سلب می‌کند رنج می‌کشم. مشاهده عکسهایی که در این نمایشگاه وجود دارند و تصور این‌که این انسان‌ها دیگر در بین ما نیستند برایم ناراحت‌کننده است».

میشل بافن عضو پارلمان هلند در ادامه تأکید کرد: «شما امید را در دلها زنده نگه می‌دارید و ما احتیاج داریم که انسان‌ها را تغییر دهیم. ما به دنیایی احتیاج داریم که در آن انسان‌ها در آزادی به‌سر ببرند و بتوانند حیات خود را شکل دهند. حصول چنین دنیایی به شجاعتهای زیادی احتیاج دارد مثل کسانی که در این نمایشگاه حضور دارند.

در این نمایشگاه پیام پروفسور کیس دلانگه KEIS DELANGE دانشمند فیزیک و عضو پیشین سنای هلند قرائت شد. در بخشی از این پیام آمده است:

من وقتی سناتور بودم با مقاومت ایران آشنا شدم و الآن بیش از ۱۰سال است که در این زمینه فعال هستم. پروفسور دلانگه ضمن مروری بر تاریخچه معاصر ایران و چگونگی روی کارآمدن دیکتاتوری پهلوی و نقش دکتر مصدق برای ملی کردن صنعت نفت ایران به تاریخ ۵۰ساله اخیر ایران و دیکتاتوری آخوندی، جنایتهای سپاه پاسداران و قتل‌عام سی هزار از جوانان مقاوم در قتل‌عام ۱۳۶۷ توسط رژیم خمینی اشاره کرد و گفت که رژیم مذهبی در ایران تنها یک خطر برای مردم خودش نیست بلکه خطری برای کل منطقه و تمام جهان است.

او ضمن برشمردن حمایتهای مادی و معنوی خامنه‌ای از نیروهای نیابتی در خاورمیانه و نقش جنگ‌افروزانه آن در دریای سرخ و ادامه فعالیت‌هایش درتولید سلاحهای هسته‌یی، سیاست مماشات کشورهای غربی با رژیم آخوندی را مورد حمله قرار داد و گفت:

«امروز افتتاحیه این نمایشگاه درباره ایران در آمرسفورت است. هر بازدید کننده‌ای باید این را تشویقی برای کاوش بیشتر درباره مقاومت ایران ببیند. هر بازدید کننده‌ای باید برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی را بخواند و آشنا شود و هر بازدید کننده‌ای باید بداند که مماشات با رژیم تروریستی حاکم بر ایران چیزی را حل نمی‌کند و فقط اوضاع را برای غیرنظامیان بی‌گناه بدتر می‌کند».

 

پس از آن رها از انجمن جوانان ایرانی مقیم هلند گفت این نمایشگاه گوشه‌یی از تلاشهای جوانانی که جان خود را فدای آزادی کرده‌اند به تصویر کشیده است. او تأکید کرد «بگذارید از همه کسانی که در این مسیر جان خود را فدای آزادی کرده‌اند قدردانی کنیم».

 

حسن کمالی از انجمن متخصصان ایرانی مقیم هلند و زندانی سیاسی سابق گفت: تاریخ و جامعه ما به قانونگذارانی مثل شما احتیاج دارد که حقوق‌بشر فراموش شده را مورد توجه خود قرار می‌دهند. در قیامهای متعدد مردم ایران با سرکوب خونینی روبه‌رو شده‌اند.

وی با اشاره به اوجگیری اعدامها در سال گذشته و به‌خصوص به اوجگیری اعدامها از زمان جنگ غزه اشاره کردو گفت که مردم ایران در طول تاریخ معاصر مواجه با سرکوب و نقض حقوق‌بشر خود بوده‌اند اما این تنها تصویر ایران نیست تصویر دیگر ایران، ایستادگی و مقاومت و مبارزه و پرداخت بها برای آزادی از سوی مردم ایران بوده است.

 

در ادامه جلسه نادر اسلامی از انجمن جوانان آینده ساز و از اعضای خانواده شهدای قتل‌عام ۶۷ از خاطرات کودکی خود هنگامی که همراه مادرش در زندان بوده است صحبت کرد و تأکید کرد که هنوز هم کودکانی هستند که در زندانها به‌سر می‌برند وی خواستار پایان نقض حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها شد.

 

در پایان حاضران و شاهدان خاطرات خود را با خانم میشل بافٍن و دیگر اعضای شهرداری شهر آمرسفورت در نمایشگاه در میان گذاشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd0810aa-9a70-4018-85ab-7b1d79606384"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات