728 x 90

نمایش رسوای خامنه‌ای؛ خبرسازی روی پرونده‌سازی

خبرسازی...
خبرسازی...

آه و فغان رژیم و سخنگویانش از دست «موضوع اصلی نظام»، تمامی ندارد و در ادامه شیطان‌سازی و پرونده‌سازی، نوبت به «خبرسازی» رسیده است. چند روزی است که رسانه‌های رژیم یک کشور جدید به اسم «کانادا» را کشف کرده و همگی به فرموده بل گرفته‌اند که مجاهدین «در حال تدارک مقدمات کار برای انتقال... از آلبانی به کانادا هستند»!

 

وقتی هم که خبرنگار جام‌جم از سخنگوی وزارت‌خارجه آخوندی همین را می‌پرسد او دوباره به همان رسانه‌های سپاه و سایتهای حکومتی ارجاع می‌دهد: «بله این خبر را ما از رسانه‌ها دریافت کردیم»! یعنی خودش خبر را تولید می‌کند، خودش پخش می‌کند، درباره همان خبر جعلی، مصاحبه می‌گیرد و در مصاحبه هم دوباره به همان «رسانه‌ها»ی ولایی پاس می‌دهد تا آنها «موضع‌گیری جدید» سخنگوی وزارت‌خارجه درباره مجاهدین را با آب و تاب رسانه‌یی کنند! فقط می‌ماند اجاره‌ٔ تعدادی خبرنگار مزدور تا همین خبر در منابع تبلیغاتی برون‌مرزی رژیم هم دست به دست شده و از سوی «منابع موثق» تأیید شود!

 

خبرسازی پوچ «فراش‌باشی نظام»

البته که می‌شود برای این پرت‌وپلاگویی و هذیانها، دلایلی را برشمرد از جمله این‌که مثلا رژیم بخواهد مزدورانش را دلداری بدهد و القا کند که در این وانفسای سرنگونی، دشمن اصلی هم بلاتکلیف و آواره شده است یا این‌که با سیخ زدن به کشورهای مختلف از دهان آنها جمله‌ای علیه مجاهدین بیرون کشیده و آن را خرج همان مزدوران داخلی کند یا بخواهد فضای سیاسی را به هم بریزد و شنونده را سردرگم کند و کمی از بار ضرباتی که می‌خورد کم کند و... اما برای درک عمیق‌تر این نوع خبرسازی باید قدری جامع‌تر نگاه کرد و از یک‌سو به تبلیغات هیستریک نظام توجه کرد که قضاییه و کارگزارانش:

هم‌چنان و روزانه به مجاهدین می‌پردازند، کماکان سیرک‌های قضایی را ادامه می‌دهند و در نمونه دیگری در قزوین گفتند که «۲۰۳نفر» از خانواده‌های کشته‌شدگان جنگ ضدمیهنی علیه مجاهدین اقامه دعوی کرده‌اند، غریب‌آبادی دوباره یاد انفجار بمب «در ضبط صوت مقابل مقام معظم رهبری» افتاده و از «حادثه هفتم تیرماه» می‌نالد، هنوز شهریور نشده هشدار می‌دهند که «تبیین چهره منافقان و... انگیزه وقوع حادثه ۸شهریور، بیان پیامدهای فاجعه ۸شهریور و روشنگری برای نسل جوان باید در دستور کار برنامه‌های هفته دولت... باشد» (مهر، ۲۳مرداد)، دوباره سراغ کلیپهای قدیمی تهدیدآمیز اطلاعات سپاه رفته و با پخش آنها جوانان را از تماس با مجاهدین و الگوگیری از کانون‌های شورشی پرهیز می‌دهند، در نمازجمعه‌ها تم و شعار اصلی علیه مجاهدین است و...

 

و از دیگر سو، باید دست‌آوردهای «مسأله‌ٔ امروز» ِ نظام یعنی آلترناتیو سازمان‌یافته را مد نظر قرار داد که حداقل در سه جبهه می‌تازد و به پیش می‌رود:

در داخل کشور، کانون‌های شورشی طی چند روز ۳۳عملیات انفجاری انجام داده و قضاییه و بسیج و سپاه و ارگانهای غارت‌گر رژیم را در هم کوبیدند. ۱۰تصویرنگاری از رهبر مقاومت و صدها پراتیک انقلابی و اعلام آمادگی کانون‌های شورشی برای وکالت مجاهدین، کیفرخواست خامنه‌ای را با آتش و نور همراه کرد. در خارج کشور، یاران شورشگر و هواداران مجاهدین در بیش از ۲۰ پایتخت و شهر در آمریکا و اروپا و کانادا تجمع و تظاهرات و آکسیون داشتند و با شعار «خامنه‌ای جنایت‌پیشه، حسابرسی در پیشه»، موضوع محاکمه سران رژیم را برای افکار عمومی زنده نگه داشته و اطلاع‌رسانی می‌کردند. در سطح بین‌المللی، شلیک‌های حقوقی مقاومت ادامه داشت و کمیته‌های متعدد پارلمانی و دوستان ایران آزاد از جمله در آلمان و انگلیس و کشورهای نورودیک، نامه‌هایی به رهبران اتحادیه اروپا دادند و علاوه بر محکوم کردن پرونده‌سازیهای قضایی رژیم خواستار محاکمه سران رژیم شدند. این فعالیت‌ها روزبه‌روز هم گسترش داشته و ابعاد بیشتری پیدا می‌کند.

 

بنابراین، خبرسازیهای سخیف نظام – که بعضاً مصرف روزانه دارد – با هر نقطه آغازی حاکی از تداوم نبرد و پیشروی مقاومت ایران و ضربات پیاپی به نظام دیوانه‌شده‌ٔ آخوندی است. به‌قول سخنگوی مجاهدین، لرزه‌های نظام و «رعشه‌ٔ فراش‌باشی از ضربات دریافتی و قیام با فرستادن مجازی مجاهدین به کانادا در خبرسازی نیروی قدس درمان نمی‌شود. مجاهدین در هر کجا بر «سر موضع» سرنگونی استوارند و بند از بند رژیم‌تان می‌گسلند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d066a9c0-618c-4c37-a7ea-6bc7e063ce4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات