728 x 90

نمای روز – سراب شانگهای و پروپاگاند رژیم

آیا آنطور که دستگاه تبلیغاتی خامنه‌ای وانمود می‌کند، پذیرفته شدن رژیم در سازمان همکاری شانگهای ضربه‌ای به تحریم و انزوای نظام آخوندی است؟

آخوند رئیسی:

عضویت جمهوری اسلامی در سازمان همکاریهای شانگهای در واقع به نفع مردم و در راستای اتصال جمهوری اسلامی ایران با زیرساختهای اقتصادی آسیایی است.

اما روزنامه حکومتی مستقل نوشت: این عضویت گرچه از نظر سیاسی بتواند مفید باشد اما از نظر اقتصادی دستاورد چندانی نخواهد داشت».

 

امیر عبداللهیان:

این را باید یک دستاورد خیلی مهم این اجلاس بحساب بیاوریم حتماً آثارش را در برنامه اقتصادی دولت سیزده‌ام مردم عزیزمان ملاحظه و مشاهده خواهند کرد.

اما روزنامه حکومتی ستاره صبح نوشت: تا وقتی مشکل تحریم‌ها و نپیوستن به FATF حل نشود، حضور ما در پیمان شانگهای با چالش جدی روبه‌روست.

یک کارشناس حکومتی هم از پایه این فتح‌الفتوح را زیر علامت سؤال برد.

بیت‌الله ستاریان کارشناس حوزه مسکن و استاد دانشگاه:

وقتی اقتصاد ساختارش غلط است شما هی سوارکار عوض می‌کنی کاری نمی‌توانی بکنی بابا اسب مرده است اسب را بگذار کنار یک اسب دیگه سوار شو..

 

خبرنگار:

برخی از کارشناسان می‌گویند می‌گویند این‌که یکی از موانعی که می‌تواند باعث بشود ایران نتواند از ظرفیت شانگهای استفاده کند عدم پیوستن ایران به اف.ای.تی. اف هست.

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه:

این‌که چه موانعی برای استفاده و یا همکاریهای متقابل باشد اجازه بدهید بعداً بگویم.

 

آری چنین که پیداست «شانگهای» مشکلی را از رژیم حل نمی‌کند، اما در بحران و بن‌بست نیاز دارد که با سیلی صورت خود را سرخ نگه‌دارد و این سراب را چشمه آب‌حیات وانمود کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01232380-3c2c-48f5-8597-862684eff137"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات