728 x 90

نمای روز ـ دو بن‌بست در مذاکرات برجام!

آیا خامنه‌ای بدون روسیه به توافق برجام تن می‌دهد؟

تلویزیون حکومتی ـ ۲۳اسفند:

خبرنگار: شما صحبت کردی در مورد مذاکرات وین که صورت گرفته اما برخی اخبار منتشره حاکی از این است که تنفس به‌خاطر پیش‌شرط‌هایی که طرف روس در این مذاکرات ارائه کرده به‌وجود آمده سؤالی که مطرح اینه که آیا عدم گفتگوی مستقیم بین ایران و آمریکا و اتکا به کشورهای ثالثی مثل روسیه..

یک کارشناس حکومتی با اشاره به فاز جدید بحران در برجام می‌گوید:

روزنامه آرمان ـ صادق زیباکلام ـ ۲۳اسفند ۱۴۰۰:

این یک هفته فرصتی است که مسئولان باید تصمیم دشواری بگیرند که آیا می‌خواهند بدون روسیه بمانند و غیض و غضب‌های مسکو را تحمل کنند یا این‌که می‌خواهند روسیه را تنها نگذارند.

خطیب‌زاده ـ ۲۳اسفند:

رویکرد روسیه و چین تا به امروز رویکرد سازنده‌ای بوده.

روزنامه آرمان ۲۳اسفند ضمن اعتراف به بن‌بست‌های لاعلاج در مذاکرات نوشت:

مذاکرات با دو بن‌بست مواجه است و این دو بن‌بست هم دیگر از طریق مذاکره و مباحثه در وین شکسته نمی‌شود. بن‌بست ایجاد شده به وسیله روسیه به این راحتی قابل شکسته شدن نیست و به تحولات جنگ اوکراین گره خورده است.

خطیب‌زاده ـ ۲۳اسفند:

مسئولیت وضعیت فعلی که ما در نقطه عدم توافق هستیم الآن ایالات متحده است

 

و این هم سرمقاله روزنامه حکومتی جمهوری ۲۳اسفند:

چه شده است که وزارت‌خارجه ما روشن و شفاف به ضربه‌ای که روسیه به مذاکرات برجام زده و آن را به بن‌بست کشانده اعتراض نمی‌کند. همگی ترجیح می‌دهند در لفافه حرف بزنند و کاری نکنند که با تقدیس این همسایه شمالی‌مان منافات داشته باشد؟

خامنه‌ای ـ‌۱۲اسفند ۱۴۰۰:

آمریکا اوکراین را به این نقطه کشاند. ریشه بحران در اوکراین سیاست‌های آمریکاست

اما گره کار نه در وین و نه در مسکو بلکه در کف خیابان‌ها توسط مردم باز می‌شود. مردمی که عزمشان را برای نابودی تمامیت نظام جزم کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a83e329-aa74-4b98-8d01-826b65d02a03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات