728 x 90

نمای روز ـ خامنه‌ای؛ برجام و چالش سپاه

دو هفته پس از سکوت سنگین مذاکرات و تلاش برای نشان دادن آرامش، آثار بحران و سردرگمی دوباره ظاهر شد.

 

تلویزیون حکومتی ـ‌۶فروردین ۱۴۰۱: مجری: یکی از از موانع مذاکرات مخالفت آمریکا با خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی است. پاسخ ما به این خواسته آمریکا چیست؟

 

امیر عبداللهیان ـ‌۶فروردین ۱۴۰۱: مقامات عالیرتبه سپاه در کشور همواره یادآوری می‌کنند، موضوع سپاه نباید مانعی برای شما باشد، در واقع به نوعی مقامات عالی سپاه دارند از خود گذشتگی نشان می‌دهند! و ایثارگری خودشان را به حد اعلا می‌رسانند.

 

اما خبرگزاری فارس ارگان سپاه پاسداران با لگدی به عبداللهیان از زبان حسین شریعتمداری نوشت: تسلیم را به خطا «ایثار» نامیده‌اید. انتظار است فرماندهی سپاه با اعلام نظر سریع و صریح، اظهارات وزیر خارجه را اصلاح کند.

 

امیر عبداللهیان ـ‌۶فروردین ۱۴۰۱: موضوع سپاه بخشی از مذاکرات ما است، همان‌طوری که سایر موضوعاتی که هم‌چنان در واقع بین ما و آمریکایی‌ها در حال رفت و برگشت هست.

 

سپاه و «سایر موضوعات» یعنی عقب‌نشینی از شرارت سپاه در منطقه. آیا خامنه‌ای جام‌زهر عقب‌نشینی از منطقه را سرمی‌کشد؟

 

خامنه‌ای ـ ۱۹اسفند ۱۴۰۰: فرض بفرمایید که حضور در مسائل منطقه نداشته باشیم.

اما آخوند منتجب نیا با اشاره به شرایط بحرانی و بن‌بست نظام، هشدار داد:

بهار نیوز ـ‌۵فروردین: الان شرایط نظام اقتضا می‌کند که ما یک قدری، تنازل کنیم. گاهی مسئولان لازم است که تنازل کنند، یک مقدار کوتاه بیایند، به‌قول حضرت امام جام‌زهر را بالا بکشند و به‌هر حال بتوانند مسائل را حل کنند.

 

خامنه‌ای ـ ۱۹اسفند ۱۴۰۰: این حضور در مسائل منطقه، عمق راهبردی ما است؛ خود این، وسیله‌ٔ استحکام نظام است. چطور این را ما از دست بدهیم؟

 

این اعتراف به بحران مذاکرات، و چنددستگی در نظام بر سر دوراهی بن‌بست برجام است. البته تا آنجا که به مردم برمی‌گردد دعوای اصلی کف خیابان‌ها رقم خواهد خورد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0a5f7c8-070e-45cf-a5ba-a1f704cf443d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات