728 x 90

نمای روز ـ جدال بی‌پایان در وحشت از طغیان تهدیدستان

بعد از شلاق‌کش کردن ظریف در مجلس که آیینه وضعیت آشفته خامنه‌ای و نظام آخوندی در فاز پایانی است، ربیعی و روحانی به‌صحنه آمدند و ضمن هشدار نسبت به عاقبت کار، روضه وحدت خواندند.

ربیعی: «ما فکر می‌کنیم جامعه نیاز به آرامش دارد و عبور از شرایط امروز کشور مستلزم تعامل هست».

آخوند روحانی: «الآن نه شرایط تنش هست و شرایط بگومگوست الآن دورانش دوران کشوری که در شرایط تحریم است در شرایط فشار هست این همه دشمن دارد، نگذاریم توطئه‌های دشمن موفق شود».

رسانه‌های حکومتی هم ضمن هشدار اظهار امیدواری کردند که با توجه به شرایط خطیر نظام و زمینه‌های طغیان اجتماعی، ادامه ندهند اما در جلسه بعدی مجلس، طرح استیضاح آخوند روحانی به‌میان آمد:

مجلس ارتجاع – کوچکی‌نژاد ۱۸تیر ۹۹: «تنها راه، استیضاح آقای رئیس‌جمهور می‌باشد که می‌تواند فصل جدیدی از تحولات را در مدیریت اجرایی کشور ایجاد کند».

مجلس ارتجاع ـ موسوی لارگانی از فلاورجان ۱۸تیر ۹۹: «با این همه فاجعه چاره کار این است که مجلس از شخص رئیس‌جمهور دعوت کند تا با حضور در جلسه علنی پاسخگوی این همه نابسامانی باشد... باید در خانه ملت حاضر شوی و جوابگوی سؤالات نمایندگان باشید».

علت این همه وحشت و آشفتگی چیست؟

سعید نمکی روز ۱۸تیر پس از ۲هفته غیبت، ضمن اعتراف به آتش قیام و سراسیمگی نظام گفت: «این‌که مردم از فقر و تهیدستی رو به سمت طغیان می‌برند، جدی است. رئیس‌جمهور این مملکت باید به معیشت مردم فکر کند. نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی باید به معیشت و عدم شکل‌گیری طغیان فکر کنند».

مجلس ارتجاع ـ حسین نوش‌آبادی از ورامین ۱۸تیر ۹۹: «مشکل بیکاری و مشکل گرانی کمر مردم را شکسته است و صدای خرد شدن استخوانهای مردم زیر بار فشارهای سنگین اقتصادی و معیشتی شنیده می‌شود، همکاران آزمون سختی در پیش داریم».

این صدای خرد شدن استخوانهای نظامی‌ست که دسته‌دسته مردم را در قربانگاه کرونا فدای امنیت نظامش کرده است. زمان، زمان شورش و طغیان تهیدستان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20a587e7-6484-4330-987f-45a846de53fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات