728 x 90

نمای روز – بن‌بست FATF و درد بی‌درمان نظام

پس از بن‌بست اف.ای.تی.اف خامنه‌ای گفت دوباره بررسی شود و با بیانیهٔ ۲۰۵نفر از مجلس در مخالف با اف.ای.تی.اف دوباره بحران بالا گرفت.

قزلچه ندر مجلس آخوندی ـ ۱۲اسفند ۹۹: البته این‌که نظر امضا کنندگان بیانیه هست نه نظر رسمی مجلس.

قالیباف: بیانیه خوانده شده دیگه اعتراض شما اعتراض وارد نیست.

و آخوند شیاد با آویختن به مجمع تشخیص و هشدار به هزینه‌های اجتماعی هشدار داد

آخوند روحانی ـ ۱۳اسفند ۹۹: اگر چیز بدی هست پس چرا همه رفته‌اند؟ اگر نپیوستیم اما اگر این لوایح اجرا نشد به‌هرحال هزینه دارد این هزینه را چه کسی باید متحمل بشود. من امیدوارم با همکاری عزیزانی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند از این پیچ هم ما عبور کنیم.

اما پاسدار رضایی ضمن اعتراف به بن‌بست، با وعدهٔ سال آینده، رؤیای معامله و رفع تحریم را باطل کرد.

پاسدار رضایی ـ‌۱۳اسفند ۹۹: یکی از آقایون وزرا گفته بود شما این را تصویب بکنید تا ما بتوانیم برویم به اف.ای.تی.اف بپیوندیم چون ممکن است هر آن ممکن است تحریم‌ها را بردارند و آماده باشد ما بتوانیم تلاش بکنیم. فروردین‌ماه به‌محض این‌که تحریم‌ها را بردارند ما می آییم اینجا بحث می‌کنیم.

در این میان مدیر سابق وزارت‌خارجه رژیم با اشاره به انزوای جهانی رژیم گفت:

محبعلی مدیر پیشین وزارت‌خارجه رژیم ـ‌۱۳اسفند ۹۹: آنها توپ را در زمین نظام انداخته‌اند و هر چه نظام واکنش منفی بیشتری نشان دهد، طرف‌های بین‌المللی به سمت سیاست آمریکا میل می‌کنند.

خبرنگار: چرا باید این موضوع دوباره به مجلس یازدهم احاله بشود؟

ربیعی سخنگوی دولت روحانی ـ ۱۲اسفند ۹۹: اصلاً ارجاع به مجلس دیگر موضوعیتی ندارد.

یک کارشناس حکومتی ضمن اعتراف به پایه‌های لرزان نظام در برابر قیام هشدار داد:

نوذر شفیعی ـ ۱۳اسفند ۹۹: ما کاری انجام نداده‌ایم که بتوانیم سرمایه اجتماعی خود را حفظ کنیم یا بتوانیم در برابر فشارها مقاومت کنیم. با این بنیانهای لرزان نمی‌توانیم به جنگ جامعه جهانی برویم پس ناگزیر از پذیرش FATF هستیم.

آخوند روحانی ـ ۱۳اسفند ۹۹: جز در مواردی که به صراحت اجرا به مقام معظم رهبری واگذار شده است. هیچ‌کس دیگر حق ندارد در اجرا مداخله کند.

این نمایشی از گسترش بحران و استیصال در تمامیت نظام و هراس از شعله‌های فروزان قیام است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23baf1ac-82db-4ac5-92c7-a8659e689afe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات