728 x 90

نقش سیاست‌های مافیای حکومتی در کمبود و گرانی دارو در ایران

گرانی دارو
گرانی دارو

روز گذشته (۱۸فروردین) رئیسی جلاد در سفر به کرج اعتراف کرد: اوائل امسال حذف ارز ۴۲۰۰تومانی به نحوی اتفاق خواهد افتاد که شوکی به اقتصاد کشور وارد نشود. وی مدعی شد به نحوی کار را دنبال میکنیم که مشکل ایجاد نشود.

او در شرایطی این ادعا را مطرح کرد که گرانی دارو هم‌چنان ادامه دارد و در این میان، جان بیشمار بیمارانی مطرح است که در کشمکش باندهای مافیای حکومتی دارو از دست می‌رود.

به گفته نایب رئیس اتحادیه رژیم از واردکنندگان دارو در سال جاری واردات دارو ۳۶درصد کاهش یافته و علت اصلی آن سیاست‌های دولت است. مخالفت وزارت بهداشت با واردات دارو ظاهرا عامل مهم کمبود و گرانی دارو در بازار است. بطوریکه گرانی دارو هم‌چنان ادامه دارد و روز به روز هم داروها گران‌تر می‌شوند از سوی دیگر ماجرای حذف کردن یا حذف نکردن ارز ترجیحی هم همچنان مطرح است و هیچ‌یک از نهادهای دیکتاتوری حاکم بر ایران، در مورد تامین دارو و سلامت مردم، مسئولیت به عهده نمی‌گیرند (سایت حکومتی قطره۱۸ فروردین).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79bde55e-6ce6-479b-bcd9-b3729cfcbc91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات