728 x 90

نفت صادراتی خامنه‌ای در آستانه توقف

آنچه که این روزها بر نفت‌کش سرگردان و جذامی خامنه‌ای در دریاهای جهان می‌گذرد به نوعی آیینه تمام نمای رژیمی است که هیچ مشابهتی با عالم و آدم ندارد.

حکومتی که با تمام تلاش‌های تروریستی و ولخرجی‌های نجومی و برباد دادن ثروتهای ملی مردم ایران، کشتی نظامش در هیچ کرانه‌ای اجازه پهلو گرفتن ندارد، آنهم در جهانی که همه محتاج نفت هستند اما برای نفت‌کش این دیکتاتوری بدنام و نفت‌مفتش، هیچ بندری حاضر به پذیرش عواقب قانونی همکاری با آخوندها نیست.

روز شنبه ۹شهریور ۹۸رویترز خبر داد تولید نفت ایران به کمترین میزان طی ۳۳سال اخیر رسیده است.

این خبرگزاری گفت: « ایران حداکثر ۳۰۰هزار بشکه نفت مازاد برای صادرات دارد.

گزارش رویترز حاکی است: در ماه اوت جاری (مرداد و شهریور) تولید روزانه نفت ایران به دو میلیون و یکصد هزار بشکه کاهش یافت، این رقم نسبت به ماه قبل، ۵۰هزار بشکه کمتر است و نسبت به دوران پیش از بازگشت تحریم‌های نفتی نیز حدود ۱.۷میلیون بشکه افت کرده است.

اکنون چین تنها مشتری علنی نفت رژیم است، رژیم حتی از تحویل نفت کشتی سرگردانش به سوریه نیز عاجز است.

رویترز افزود: «آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد این کشور از ابتدای ماه مه تا آخر ژوئیه، به‌طور متوسط روزانه ۲۳۳هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است.

ایران بر اساس قراردادهایی که با دو شرکت چینی «سی ان پی سی» و «ساینوپک» دارد، در ازای توسعه میادین نفتی خود در سال‌های گذشته، به جای پول نقد، نفت به آنها تحویل می‌دهد».

مصرف داخلی نفت خام ایران حدود ۱.۸میلیون بشکه در روز است و تولید ۲.۱میلیون بشکه در ماه جاری نشان می‌دهد ایران حداکثر ۳۰۰هزار بشکه نفت مازاد برای صادرات دارد.

ظاهراًتا بسته شدن کامل شیر نفت صادراتی آخوندها راهی باقی نمانده است.

اما در یک خبر جدیدتر، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد شبکه وسیع کشتیرانی نفت‌کش‌ رژیم که از نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی‌اش پشتیبانی می‌کنند را لیست‌گذاری کرده است.

و در جدید‌ترین تحول از این دست، روز ۱۴شهریور ۹۸خبرگزاری رویترز از قول وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد هر کسی که به نفت‌کش‌های ایرانی لیست‌گذاری شده سوخت رسانی کند، خود نیز در معرض خطر لیست‌گذاری تروریستی قرار خواهد گرفت.

به این ترتیب وضعیت صادرات نفت رژیم اضافه بر تحریم‌ خرید نفت از دیکتاتوری آخوندها، با تحریم ناوگان نفت‌کش رژیم و ممنوعیت سوخت‌رسانی به آنها، به سوی بسته شدن کامل فروش نفت رژیم می‌رود.

و این‌همه در حالی است که دور جدید حرکت‌های اعتراضی مردم ایران نیز در هفته‌های اخیر رو به افزایش جدی نهاده است، واقعیتی که نشان از روزهای بسیار سخت آخوندها می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1315c77-626d-4283-a127-6c3b57167984"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات