728 x 90

نظام غارت

رئیسی در روز تنفیذش گفت: ۴۵۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد. پس از آن مصری نایب‌رئیس مجلس رژیم میزان کسری بودجه را ۴۶۰هزار میلیارد تومان اعلام کرد. در این مدت رئیسی وعده‌های زیادی داده که به هیچ‌یک از آنها عمل‌نکرده؛ از جمله قول داده بود اوراق قرضه نفروشد که طبق آمار خود رژیم در ۳ماهه‌ٔ اولش بیش از ۸هزار میلیارد تومان اوراق قرضه فروخته است.

قطعاً وقتی دولتی با کسری بودجه مواجه است، باید به نهادهای ضروری بیشتر بپردازد و سهم نهادهای غیرحیاتی را کاهش دهد. ببینیم در نظام آخوندی با کسری بودجه چه می‌کنند؟

«پایگاه حکومتی داده باز ایران» خبر داد که نهاد نمایندگی خامنه‌ای در دانشگاهها، که وظیفه‌اش سانسور و سرکوب در دانشگاهها است، دو برابر ردیف بودجه‌ٔ ۱۴۰۰، پول دریافت کرده؛ یعنی به‌جای ۲۱۱میلیارد تومان بودجه‌ٔ اختصاص‌یافته، ۴۱۳میلیارد تومان دریافت کرده. علاوه بر آن از محل یارانه‌ها هم ۵۰میلیارد تومان دیگر دریافت کرده است؛ یعنی این نهاد مفت‌خور حقوق یک‌سال ۱۵هزار کارگر زحمتکش را می‌خورد.

یک نهاد دیگر ستاد نمایش‌های جمعه است. که به‌خاطر کرونا ۲سال است تعطیل شده؛ اما بودجه‌اش را نگاه کنید که از ۲۲میلیارد تومان در سال۹۸ به ۳۵.۵میلیارد تومان در سال۱۴۰۰ افزایش‌یافته. یعنی پول نرفتن به نماز جمعه را هم می‌گیرند.

آن‌روی سکه وقتی نوبت به مردم می‌رسد. کالاهای ضروری، مالیات، اجاره‌بها و خلاصه خرج زندگی چند برابر می‌شود. در واقع رژیم کسری بودجه‌اش را از سفره‌های مردم تأمین می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f128708-44d4-4e9a-9a90-e5850dbb1d08"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات