728 x 90

در نظام آخوندی، کسی به فکر بازنشستگان نیست!

زمستان سال ۹۶بود که کارگران و بازنشستگان در اعتراض به مصوبه مجلس ارتجاع مبنی بر واریز منابع درمان سازمان تأمین اجتماعی به خزانه دولت، دست به تجمع در برابر دفتر شورای نگهبان زده و با اشاره به آخوندها حاکم و نهادهای حکومتی‌شان با ناراحتی گفتند: «نمی‌دانیم از دست اینها به چه کسی پناه ببریم»؟!

بنا‌ به آمار منتشر شده توسط دولت و مجلس تعداد کل صندوقهای اصلی بازنشستگی کشور، ۲۰صندوق است. از این ۲۰صندوق، تعداد ۱۸صندوق ورشکسته هستند و کسری بودجه این صندوقها در سال ۹۸به‌مبلغی معادل ۵۰هزار میلیارد تومان بالغ شده است!

از آن روز زمستانی سال ۹۶تاکنون دهها تجمع اعتراضی بازنشستگان در بسیاری از شهرهای بزرگ ایران بویژ‌ه تهران برگزار شده است. بازنشستگان تنها و تنها مستمری دوران بازنشستگی خود را که پیشاپیش و در زمان اشتغال هر ماه از دستمزد خود، اقساط آن را پرداخته‌اند طلب می‌کنند.

روز ۶مرداد ۱۳۹۷یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخوندها گفت: «اکنون موضوع صندوق بازنشستگی هم مانند مؤسسات مالی و اعتباری شده است. هر کسی می‌آید برای خودش یک صندوق تأسیس می‌کند و از مردم پول می‌گیرد و چهار روز دیگر ورشکست می‌شود».

حسن شریعتمداری وزیر کار نیز چندی پیش اذعان کرده بود: "ما نمی‌توانیم منابع بیمه شدگان را در قالب بنگاه‌هایی که زیر پنج درصد در اقتصاد بازدهی دارند سرمایه‌گذاری کنیم. این کار خیانت در امانت است."

اما اکنون و پس از گذشت ماه‌ها از آن روز، این خیانت در امانت کماکان ادامه دارد و بازنشستگان نیز به صفوف مردم معترضی پیوسته‌اند که در خیابان‌ها شعار مرگ بر خامنه‌ای و روحانی و مرگ بر اصل ولایت فقیه سر می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8744cdd-742c-4c8a-9c0a-fe4a2ee9ec14"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات