728 x 90

نشنال نیوز: در اعتراضات آبان۹۸ تظاهر کنندگان در گوشه خیابان ایستاده بودند که نیروهای امنیتی شروع به تیراندازی کردند

جلسه دادگاه اعتراضات قیام آبان در لندن
جلسه دادگاه اعتراضات قیام آبان در لندن

نشنال نیوز روز شنبه ۱۶بهمن درباره جلسه روز جمعه دادگاه گزارش داد: در دادگاه اعتراضات آبان ۱۳۹۸ در لندن یک راننده آمبولانس گفت: تظاهر کنندگان در گوشه خیابان ایستاده بودند که نیروهای امنیتی شروع به تیراندازی کردند.

وقتی نیروهای امنیتی به روی تظاهر کنندگان آتش باز کردند، محل تظاهرات تبدیل به یک منطقه جنگی شد. این شاهد که در ارتباط ویدئویی با صورت پوشانده شهادت می‌داد گفت: در آبان ۱۳۹۸ رانندگان خودروهای خود را خاموش کرده بودند و در گوشه خیابان ایستاده بودند که توسط شبه نظامیان مسلح و افسران سپاه پاسداران مورد اصابت قرار گرفتند. آنها هیچ کاری نمی‌کردند، فقط ایستاده بودند. پاسداران بدون هیچ هشداری با کلاشینکف به سمت مردم شلیک کردند. در همان دقایق اولیه، انگار که شاهد یک صحنه جنگی بودم».

نشنال نیوز افزود: دادگاه قبلاً شواهدی در مورد شکنجه گسترده در زندانها و دستگیری مخالفان پس از اعتراضات را استماع کرده است. سازمان دهندگان این دادگاه امیدوار هستند که این اقدام به تحقیقات کامل توسط سازمان ملل متحد و اعمال تحریم‌هایی بر مسببان اصلی منجر شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4250e2ba-4c89-4090-bc08-7b44cb3a861c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات