728 x 90

نشنال انگلستان: «شلیک هشداری» آمریکا به سوی اتحادیه اروپا به‌دلیل تلاش برای منع لیست‌گذاری سپاه پاسداران

تظاهرات ایرانیان آزاده و هواداران مجاهدین و مقاومت ایران در بروکسل - عکس از نشنال نیوز  انگلستان
تظاهرات ایرانیان آزاده و هواداران مجاهدین و مقاومت ایران در بروکسل - عکس از نشنال نیوز انگلستان

نشنال نیوز انگلستان روز ۲۳فروردین در گزارشی درباره نامه بیش از ۱۳۰تن از نمایندگان کنگره آمریکا به جوزف بورل برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران نوشت: آمریکا به سوی اتحادیه اروپا به‌دلیل تلاش برای منع لیست‌گذاری سپاه پاسداران، «شلیک هشداری» کرد.

در این مطلب که به قلم لارا اوکالاهان است آمده: بیش از ۱۳۰تن از اعضای کنگره آمریکا در نامه‌یی به اتحادیه اروپا «شلیک هشداری» کرده و خواستار اعلام سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی و ممنوعیت آن شده‌اند... .

دولت انگلستان نیز تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد تا سپاه پاسداران را در گروه داعش، القاعده و حماس قرار دهد...
جیسون برادسکی، مدیر سیاست‌های اتحاد علیه ایران اتمی (Uani)، به نشنال گفت که این نامه یک شلیک هشداردهنده به اتحادیه اروپا است.

وی گفت: «من فکر می‌کنم اتحادیه اروپا و انگلیس باید این نامه را به‌عنوان ابراز خشم آمریکا بر مبنای دوحزبی بدانند که نزدیک‌ترین متحدانش راه آن را دنبال نکرده و سپاه را یک سازمان تروریستی اعلام نکرده‌اند».

 

خاطرنشان می‌شود ۱۳۰نماینده کنگره آمریکا در نامه به جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، خواستار نامگذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا شدند.

در این نامه که از جمله توسط رئیس کمیتهٔ خارجی و شماری از نمایندگان ارشد کنگره امضا شده است، نمایندگان خواهان به اجرا گذاشتن قطعنامه‌های ۱۸ و ۱۹ژانویه ۲۰۲۳ پارلمان اروپا در مورد لیست‌گذاری سپاه پاسداران شده‌اند که تاکنون به اجرا در نیامده است.

در نامه نمایندگان کنگره آمریکا خاطرنشان شده است که سپاه پاسداران برای دهه‌ها آزادانه و آشکارا توطئه‌هایی را برای هدف قرار دادن شهروندان کشورهای سراسر اتحادیه اروپا انجام داده است. مطالعه اخیر مرکز مبارزه با تروریسم در مؤسسهٔ «وست پوینت» (آکادمی نظامی آمریکا) نشان می‌دهد که رژیم ایران در پنج سال گذشته حداقل ۳۳ توطئه برای نظارت، ربودن یا ترور شهروندان در اروپا ترتیب داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65d5ce64-30ba-4882-a258-d3444e5f7e90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات