728 x 90

نشست سران گروه هفت در کانادا

نشست سران گروه هفت در کانادا
نشست سران گروه هفت در کانادا

نشست سران گروه هفت امروز جمعه ۱۸خرداد ۹۷ در کانادا برگزار می‌شود.

رهبران گروه هفت کشور صنعتی جهان برای شرکت در این نشست روز پنجشنبه در کبک کانادا وارد این کشور شدند. رهبران جی۷ شامل آمریکا، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن و ایتالیا در یک هتل لوکس بر بالای صخره‌یی در شهر لامالبایی در دو ساعتی شهر کبک تشکیل جلسه می‌دهند. این منطقه را پلیس مسدود کرده تا امکان تظاهرات در آن نباشد

 

دونالد ترامپ روز شنبه جی ۷ را برای دیدار با رهبر کره شمالی ترک می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویتر دونالد ترامپ نشست سران گروه هفت را روز شنبه ترک می‌کند و به سنگاپور سفر می‌کند تا ملاقات خود را با رهبر کره شمالی انجام بدهد.

 

اختلاف آمریکا و اروپا و کانادا در آستانه نشست سران گروه هفت

سران گروه هفت کشور صنعتی در زمینه‌های مختلف اختلاف دارند که مهمترین آن اختلاف میان آمریکا و اروپا بر سر تعرفه‌های گمرکی است. ترامپ در تلاش برای بازسازی صنایع آمریکا، تعرفه‌های سنگینی را بر واردات فولاد و آلومینیوم از کشورهای گروه هفت شامل کانادا و ژاپن و اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

ترامپ تهدید کرده است که از قوانین امنیت ملی برای انجام همین کار در رابطه با واردات خودرو استفاده می‌کند. وی از توافق زیست محیطی و یک توافق با رژیم ایران بیرون کشیده است.

به گفته رویتر تلاشهای دیپلوماتیک اروپا برای نجات یک توافق اتمی با رژیم ایران به شکست انجامیده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا پنجشنبه ۱۷خرداد در آستانه نشست سران هفت کشور صنعتی از رویکرد اروپا و کانادا در اعمال تعرفه‌های سنگین علیه محصولات آمریکایی انتقاد کرد.

دونالد ترامپ در توییتر خود نوشته است: «چرا اتحادیه اروپا و کانادا به مردم اطلاع نمی‌دهند برای سالها آنها تعرفه‌های تجاری عظیم و موانع پولی تجاری علیه آمریکا اعمال کرده‌اند. کاملاًً ناعادلانه برای کشاورزان، کارگران و شرکتهای ما. موانع و تعرفه‌های تجاری خود را بردارید، در غیراین‌صورت ما نیز دست به اقدامات متقابل بزرگتری خواهیم زد».

 

رویتر می‌گوید، به‌رغم این‌که نخست‌وزیر کانادا پیش‌بینی کرده است بحثهای جدی در خصوص تجارت مطرح شود، اما کشورهایی مانند ایتالیا و ژاپن تمایل چندانی به چالش با آمریکا ندارند.

 

لغو معافیت موقت واردات کالا به آمریکا

آمریکا روز پنجشنبه ۱۰خرداد اعلام کرد، پس از یک دوره معافیت موقت در مورد مکزیک، کانادا و اتحادیه اروپا، تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را به ترتیب ۲۵و ۱۰درصد افزایش داد. دونالد ترامپ پیشتر گفته بود، این اقدام برای مقابله با «تهدیدها علیه امنیت ملی» اتخاذ شده است.

 

با این حال، اعمال این تعرفه‌ها که با هدف افزایش هشتاد درصدی تولید فولاد و آلومینیوم آمریکا صورت گرفته، خشم دیگر شرکای تجاری واشنگتن در جهان و از جمله چین را برانگیخته است.

 

دولت ترامپ در مورد فولاد و آلومینیوم، برخی از کشورها نظیر استرالیا، آرژانتین و کره جنوبی را مشمول معافیت دائم کرده اما این کشورها نیز در صادرات به آمریکا باید مطابق سهمیه عمل کنند.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f59c3ba-52df-41af-a286-ac1ff4720029"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات