728 x 90

نشست ائتلاف جهانی علیه داعش بدون حضور رژیم ایران

نشست ائتلاف جهانی علیه داعش بدون حضور رژیم ایران
نشست ائتلاف جهانی علیه داعش بدون حضور رژیم ایران

وزرای خارجه اعضای ائتلاف جهانی علیه داعش که رژیم ایران در آن عضویت ندارد، در پایان نشستی مجازی بر عزم مشترک خود برای ادامه مبارزه با داعش به‌ویژه در عراق، سوریه و آفریقا و ایجاد شرایط لازم برای شکست دائمی این گروه تروریستی تأکید کردند.
شرکت‌کنندگان با اشاره بر لزوم جلوگیری از اعمال خشونت علیه غیرنظامیان و نقض شدید حقوق کودکان و زنان توسط گروه داعش، متعهد شدند تا با جلوگیری از بازسازی تشکیلاتی گروه داعش مانع از حاکمیت دوباره آنها بر سرزمینی در جهان شوند.

این نشست به دعوت سوفی ویلمس و آنتونی بلینکن، وزاری خارجه بلژیک و آمریکا برگزار شد.
وزرای خارجه کشورهای عضو یادآور شدند که با وجود آزادسازی مناطقی که سکونت‌گاه حدود ۸میلیون نفر عراقی و سوری از تسلط داعش، تهدید این گروه تروریستی هم‌چنان ادامه دارد.
هفتاد و نه کشور جهان به اضافه اتحادیه اروپا، پلیس اینترپل، مجمع کشورهای صحرای بزرگ آفریقا و اتحادیه عرب در این ائتلاف جهانی عضو هستند.
اعضای ائتلاف جهانی علیه داعش با غیرقابل قبول خواندن حملات داعش علیه نیروهای ائتلاف و عراقی در اربیل، بغداد و الاسد از تصمیم نشست وزرای دفاع ناتو در ۱۸فوریه مبنی بر گسترش تدریجی مأموریت مشاوره و آموزش ناتو در عراق استقبال کردند. آنها هم‌چنین تأکید کردند که ائتلاف در حمایت از یک توافق سیاسی پایدار مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت در کنار مردم سوریه است.
وزرای خارجه اعضای ائتلاف جهانی علیه داعش با ابراز نگرانی از تهدید جدی و رو به رشد داعش و گروه‌های وابسته به آن در سراسر آفریقای غربی، تهدید در حال ظهور در سایر مناطق این قاره به‌ویژه در آفریقای شرقی را عاملی مهم برای تقویت همکاری اعضای این ائتلاف در مبارزه پیگیر با این گروه تروریستی دانستند.
آنها هم‌چنین متعهد شدند تا ضمن تضمین دادرسی عادلانه تروریست‌های متهم بر پایه قوانین بین‌المللی، رویکردی جامع را برای رفع نگرانی‌ها در مورد وضعیت اعضای بازداشت شده داعش و خانواده‌های آنها در شمال شرقی سوریه اتخاذ کنند (یورونیوز ۱۱فروردین۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/707deca2-bc9a-4c42-9a84-89b514ebcdc6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات