728 x 90

نشست آمریکا، سه کشور اروپایی و کشورهای عربی درباره رژیم ایران

ایران
ایران

سه کشور اروپایی به همراه نماینده آمریکا و چندین کشور عربی منطقه، ۱۰روز قبل از تاریخ از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌یی درباره رژیم ایران رایزنی و بیانیه مشترکی را منتشر کرده و تأکید کردند که بازگشت متقابل رژیم ایران و آمریکا به برجام پیامدهای طولانی مدتی برای رشد و رفاه همه مردم منطقه از جمله ایران خواهد داشت.
یورونیوز روز پنجشنبه ۲۷آبان به‌نقل از توئیت رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نوشت: نمایندگان سیاسی تروئیکای اروپایی و مقامات ارشد مصر، اردن و اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس درباره دو مسیر پیش روی رژیم ایران صحبت کردند.
مالی درباره این دو مسیر گفت: یک راه این است که رژیم ایران مسیر بحران و ایجاد تنش هسته‌یی را ادامه دهد و راه دیگر این است که با بازگشت متقابل به مذاکرات هسته‌یی فرصتهایی را برای روابط دیپلماتیک و اقتصادی در منطقه ایجاد کند. وی تأکید کرد که فرصت تصمیم‌گیری کوتاه است.
لازم به ذکر است که، نمایندگان سیاسی تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان، انگلستان)، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (عربستان، بحرین، امارات، قطر، عمان و کویت) به همراه مصر و اردن در ریاض درباره ایران رایزنی کردند.
نمایندگان این کشورها درباره فعالیت‌های رژیم ایران که آن را بی‌ثبات کننده نامیدند تأکید کردند و نسبت به استفاده و انتقال موشکهای بالستیک و پهپادهایی که باعث انجام حملات علیه شرکای منطقه‌یی شده است، انتقاد داشتند.
این بیانیه دومین بیانیه درباره رژیم ایران بود که در دو روز اخیر منتشر شده است. آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس روز گذشته نیز با صدور یک بیانیه مشترک از برنامه‌های هسته‌یی، موشکی و پهپادی رژیم ایران به‌شدت انتقاد کردند. بیانیه روز گذشته لحن بسیار تندتری نسبت به بیانیه امروز داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd74b076-3ba9-488a-8c7e-66b54fb01b8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات