728 x 90

نسل «زد Z» و «تهدید جدی علیه آینده نظام»

شبکه مجازی
شبکه مجازی

«آیا نسل سوم انقلاب طبیعتی معترض دارد؟» عنوان مقاله روزنامه حکومتی جهان صنعت به‌تاریخ ۲۶ اسفند است که به‌نقل از نشریه صبح صادق وابسته به نماینده خامنه‌ای در سپاه نوشته است: «شرایط جاری بر وضعیت نسل سوم انقلاب یعنی متولدین دهه‌های ۷۰ و ۸۰شمسی این‌گونه هشدار می‌دهد که حکمرانی بر این نسل به‌راحتی نسل‌های قبل نخواهد بود چرا که این نسل برخلاف نسل‌های قبل از خود عمدتاً طبعی معترض نسبت به وضع موجود دارد به‌گونه‌یی که می‌توان آنها را نسل پلورال و خواهان تکثر دانست».

جهان صنعت در ادامه ضمن تأیید نکات نشریه وابسته به سپاه در مورد رویارویی جوانان با نظام افزوده است: «تداوم شرایط جاری در نسل سوم می‌تواند تهدید جدی علیه آینده نظام فرهنگی و حتی سیاسی باشد. باید از هم‌اکنون چاره و تدبیری برای رفع و مقابله با تهدید پیش‌رو اندیشید».

متولدین دهه‌های ۷۰ و ۸۰شمسی به نسل زد شناخته می‌شوند.

 

درباره نسل زد بیشتر بخوانید:

نسل زد یا زومرها[۱] که با نام‌های نسل نت و نسل اینترنت نیز شناخته می‌شود، نام گروهی از مردم است که از اواسط دههٔ ۱۹۹۰ تا اوایل ۲۰۱۰ زاده شده‌اند؛ و از نسل قبلی یعنی نسل وای (نسل هزاره) متمایزند. نسل زد همچنین با نام نسل پلورالیست نیز شناخته می‌شود.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/541d9a6e-5df9-4a00-a982-6fd588aea7d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات