728 x 90

ندپرایس: رژیم ایران از اتباع خارجی به‌عنوان اهرم سیاسی استفاده می‌کند

ند پرایس
ند پرایس

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، در واکنش به گزارش یک خبرگزاری رسمی رژیم ایران مبنی بر تصمیم این رژیم برای اعدام شهروند دوتابعیتی به نام احمدرضا جلالی پیش از پایان اردیبهشت گفت، رژیم ایران سابقه‌ای طولانی در زندانی کردن اتباع خارجی دارد تا از آنها به‌عنوان اهرم سیاسی استفاده کند.
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۵اردیبهشت درباره حکم اعدام احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر ایرانی-سوئدی به جرم جاسوسی برای اسراییل که در پاییز سال۱۳۹۶ در یک دادگاه فرمایشی صادر و مدتی بعد در دیوان عالی کشور رژیم ایران تأیید شد، افزود، آمریکا این پرونده را از نزدیک دنبال می‌کند؛ زیرا این یکی از نمونه‌های بسیار فاحش زندانی کردن بدون طی روند قانونی است. هم وزارت خارجه آمریکا و هم جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در مورد ایران، در گزارشهای خود به مورد احمدرضا جلالی اشاره و آن را مطرح کرده‌اند.


سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا با ارائه شرحی مختصر از موارد نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران، به مواردی از جمله زندانی کردن خودسرانه و بدون توجیه تعداد زیادی از افراد اشاره کرد و افزود که در این میان برخی شکنجه می‌شوند و برخی نیز بدون آن که روند معمول قضایی در موردشان رعایت شود به جوخه اعدام سپرده می‌شوند. همزمانی انتشار این خبر با برگزاری آخرین جلسه دادگاه حمید نوری، بیش‌از‌پیش بر احتمال سیاسی بودن این تصمیم تأکید می‌کند.
وی با اشاره به حبس ناعادلانه چندین شهروند آمریکا در زندانهای رژیم ایران ادامه داد، ما با متحدان خود در این خصوص مشورت می‌کنیم تا ببینیم چگونه می‌توان با این رفتار شرم‌آور برخورد کرد و چگونه می‌توان به بهترین وجه ممکن آزادی این شهروندان را به آنها بازگرداند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/787a83c7-b738-4938-b367-678636eb557d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات