728 x 90

ند پرایس: رژیم ایران «با مشکلاتی که خودش ساخته، مواجه است» هیچ عامل خارجی دخالت ندارد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا دوشنبه ۱۶ آبان، در یک موضع‌گیری، ادعای رژیم ایران در مورد دخالت عامل خارجی در اعتراضات سراسری و «بسیار قدرتمند» مردم ایران را رد کرد و اعلام کرد رژیم ایران «با مشکلاتی که خودش ساخته، مواجه است».
وی گفت که اظهارات اخیر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره اعتراضات در ایران «احساساتی» بود که هم‌سو با دیگر مقامات آمریکا در همبستگی با اعتراضات سراسری مردم ایران صورت گرفته بود.
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا نیز در این نشست خبری بر «مشروعیت»، «اصالت» و «خالصانه» بودن مطالبات مردم ایران که در اعتراضات سراسری ادامه پیدا کرده است تأکید کرد و اظهار داشت: «دلیل تداوم اعتراضات، این حس قوی در میان مردم ایران است مبنی بر این‌که دولت‌شان آنان را از حقوق و خواسته‌هایشان محروم می‌کند».
وی اظهار داشت رژیم ایران می‌خواهد اعتراضات در ایران را به آمریکا ربط دهد و افزود: «اما یک‌بار دیگر می‌گویم، تنها موجودی که آنان [مقام‌های جمهوری اسلامی] می‌توانند سرزنش کنند، خودشان هستند».
ند پرایس در ادامه افزود: «آنچه برای بسیاری از مردم در سراسر جهان بسیار تاثیرگذار بوده این است که این جنبش با وجود روبه‌رو شدن با خشونت و سرکوب پابرجا بوده است. با وجود مواجهه با تلاش‌های سیستماتیک برای محروم کردن مردم ایران از دسترسی به اطلاعات و توانایی برقراری ارتباط با یکدیگر ادامه دارد».
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش دیگری درباره احتمال تغییر قریب‌الوقوع حکومت ایران، گفت: «تعیین مسیر این جنبش به‌عهده مردم ایران است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a26af49-5560-48cc-aa01-d415b4ea1f78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات