728 x 90

ند پرایس: آمریکا با برجام وبی برجام اجازه دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی نمی‌دهد

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری دوشنبه ۱۶خرداد گفت، چه با برجام و چه بدون آن، دولت بایدن اجازه نخواهد داد رژیم ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند.

به‌دنبال جلسه روز دوشنبه شورای حکام، ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: ما مصمم هستیم و با هم‌پیمانان و شرکا در سراسر جهان تعامل می‌کنیم که در صورت فقدان برجام تضمین کنیم رژیم ایران قادر نباشد به‌سلاح اتمی دست پیدا کند.

 

از سوی دیگر، غریب آبادی نماینده سابق رژیم در آژانس در جلسه شورای حکام گفت: امیدوارم که کشورهای درگیر و آمریکا سر عقل بیایند و از ثبت رسمی این پیش‌نویس قطعنامه‌شان خودداری بکنند چرا که خودشان می‌دانند این موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع و فعالیت‌های هسته‌یی نظام خواهد شد.

پاسدار اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز گفت: دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تصاویر ضبط شده دوربینها وابسته به سرنوشت برجام است.

ندپرایس هم‌چنین اظهار داشت، زمان گریز هسته‌یی رژیم ایران به‌طور قابل توجهی کوتاه شده، ولی تا زمانی که مزایای بازگشت به برجام برای جلوگیری از اشاعه تسلیحات اتمی بیش از وضعیت موجود باشد، واشنگتن آماده است همزمان با رژیم ایران به تعهدات برجام بازگردد.
پرایس در ادامه افزود، ادامه مذاکرات برای احیای برجام، بسته به ارزیابی‌هایی است که به‌طور مرتب و بنا به اطلاعات جدید تغییر می‌کند. ارزیابی آمریکا نیز بسیار مشابه ارزیابی آژانس است.
وی در پاسخ به سؤالی که گفته شده بود منتظر هستید تا رژیم ایران به مرحلهٔ گریز برسد تا از ادامه مذاکره انصراف دهید گفت، دولت بایدن، منتظر هیچ چیز نیست و هر روز با متحدان رایزنی می‌کند و بر اساس منافع ملی آمریکا تصمیم برای احیای برجام می‌گیرد.


از این پیش‌تر، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی اظهاراتی در روز دوشنبه، خطاب به شورای حکام آژانس اعلام کرد که رژیم ایران هم‌چنان از ارائه پاسخ درباره ذرات یافت شده اورانیوم در سه سایت هسته‌یی اعلام‌نشده، خودداری کرده و نتوانسته است نگرانی‌ها در مورد زیر پا گذاشتن توافق منع اشاعه تسلیحات هسته‌یی را کاهش دهد.
رژیم ایران تاکنون از نظر فنی در رابطه با یافته‌های آژانس در سه مکان اعلام‌نشده در ایران، دلایل معتبری را ارائه نکرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c43c909b-1717-4d03-981d-8914f9140e4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات