728 x 90

نخست‌وزیر کانادا: به تلاش برای پاسخگو کردن رژیم وحشی و قاتل ادامه خواهیم داد

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، روز یکشنبه ۱۸دی در سخنانی با توصیف رژیم ایران به‌عنوان رژیم وحشی و قاتل گفت: «ما به تلاش بیشتر برای اطمینان از این‌که این رژیم وحشی و قاتل به‌طور کامل پاسخگو خواهد بود، ادامه خواهیم داد».
وی که در جمع اعضای خانواده‌های قربانیان پرواز ۷۵۲ در شهر تورنتو سخن می‌گفت افزود: «کانادا همراه با اوکراین، سوئد و انگلستان در پایان دسامبر به رژیم ایران اخطار داده‌اند تا هر چه زودتر برای حل اختلاف‌های موجود در این پرونده همکاری کند و اگر ظرف ۶ماه از این روند پیروی نکند، ۴کشور پرونده را به دیوان بین‌المللی دادگستری خواهند برد».
خاطرنشان می‌شود که پرواز پی‌اس ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین شامگاه ۱۸دیماه ۱۳۹۸ دقایقی پس از ترک فرودگاه تهران، با ۲موشک سپاه سرنگون شد و تمامی ۱۷۶سرنشین و خدمه هواپیما در اثر این حمله موشکی کشته شدند.

روز دوشنبه ۱۹دی خبرگزاری رویترز خبر داد کانادا طی بیانیه‌ای ۲فرد و ۳نهاد رژیم ایران را به‌دلیل نقض حقوق‌بشر تحریم کرد.
خبرگزاری رویترز از اتاوا نوشت: وزارت‌خارجه کانادا روز دوشنبه ۱۹دی در بیانیه‌یی اعلام کرد که کانادا ۲فرد و ۳نهاد ایرانی را به‌دلیل نقض حقوق‌بشر تحریم می‌کند.
رویترز افزود: خبرگزاری حکومتی میزان روز دوشنبه گزارش داد که قوه قضاییه رژیم ایران ۳معترض دیگر ضددولتی را به‌اتهام محاربه به اعدام محکوم کرده است که انتقادهای روزافزون بین‌المللی را به‌دلیل سرکوب شدید تظاهرکنندگان به چالش می‌کشد.
ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا، در این بیانیه گفت: رژیم ایران باید سرکوب وحشتناک تظاهرات را متوقف کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba9ec4fc-072e-4f6c-a127-3da0b38b3950"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات