728 x 90

نخست وزیر ژاپن در تهران و تشریفات رژیم برای استقبال از او به امید میانجیگری آبه با آمریکا و کم کردن از فشارها

شینزو آبه در تهران
شینزو آبه در تهران

نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه وارد تهران شد. رژیم آخوندی که چشم امید بسیاری به میانجیگری شینزو آبه با آمریکا بسته بود پیش از دیدار نخست‌وزیر ژاپن با روحانی با تشریفات بسیار او را به کاخ سعد آباد برد.

خبرگزاری کیودوی ژاپن نوشت شیزو آبه قبل از ورود به تهران با سران آمریکا، امارات، عربستان و اسرائیل گفتگو کرده است. نخست‌وزیر ژاپن قبل از ترک توکیو گفت در تهران گفتگوهای صریحی با سران رژیم ایران انجام خواهد داد. شیزو آبه می‌خواهد ببیند رژیم در زمینه‌های اتمی و موشکی و منطقه‌یی چه می‌تواند بدهد.

 

آسوشیتدپرس گزارش داد نخست‌وزیر ژاپن در حالی وارد تهران شد که شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران به فرودگاه عربستان حمله کردند.

وزیر خارجه ژاپن ساعتهایی قبل از ورود نخست‌وزیر این کشور به تهران با جواد ظریف دیدار کرد و از حکومت آخوندی خواست تابه تعهداتش در برجام پایبند بماند.

شیزو آبه پس از دیدار با آخوند روحانی روز پنجشنبه ۲۴خرداد با خامنه‌ای گفتگو خواهد کرد.

۳۴سال پیش نیز در بحبوحه جنگ هشت ساله با عراق سفر و دیدار رفسنجانی با نخست‌وزیر ژاپن در تیر ۱۳۶۴ برای رژیم فایده‌یی به همراه نداشت.

 

شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی با ‌آخوند روحانی از جمله گفت:‌در حال حاضر در منطقه خاورمیانه تنش رو به افزایش می‌باشد و متخصصان هم هستند که به احتمال وقوع درگیری تضادفی اشاره می‌کنند اما لازم است به هر قیمتی که شده و هر طور که شده جلوی وقوع درگیری نظامی گرفته شود. صلح و ثبات منطقه خاورمیانه نه تنها برای رونق و سعادت این منطقه بلکه برای سعادت تمام دنیا ضروری است هیچ‌کس دوست ندارد جنگ اتفاق بیفتد ژاپن آرزو دارد در جهت کاهش تنش در حد توان خود و نقش حداکثری را ایفا نماید.

 

خبرگزاری رویترز گزارش داد: شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن از رژیم ایران خواست تا نقشی سازنده در حفظ صلح و امنیت خاورمیانه بازی کند وی گفت ژاپن مصمم است هرکاری که برای کمک بتواند انجام دهد.

شینزو آبه در کنفرانس مطبوعاتی در تهران گفت: «در بحبوحه افزایش تنش این برای رژیم ایران حیاتی است که نقشی سازنده در تقویت صلح و ثابت در خاورمیانه بازی کند تا این منطقه بیشتر بی‌ثبات نشود یا درگیریهای اتفاقی روی ندهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c805aa18-b0d3-4992-b98b-02247ea2b88c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات