728 x 90

نخست وزیر و احزاب سیاسی ایتالیا سرکوب معترضان توسط ایران را شدیداً مورد انتقاد قرار دادند

جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا
جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا

به گزارش عرب‌نیوز روز سه‌شنبه ۲۲آذر نخست‌وزیر و احزاب سیاسی ایتالیا سرکوب معترضان توسط ایران را شدیداً مورد انتقاد قرار دادند.

جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، ایران را به‌دلیل سرکوب مخالفان محکوم کرد و متعهد شد که دولت او به دفاع از حقوق و آزادیهای اساسی مردم آن کشور ادامه خواهد داد.

ملونی در یک سخنرانی در مجلس نمایندگان یادآور شد که ایران به‌رغم اعتراض بین‌المللی در مورد استفاده از مجازات اعدام روز دوشنبه دومین نفر را در ارتباط با اعتراضاتی که ماهها رژیم را به لرزه انداخته، اعدام کرد.

وی افزود: ”من این را به صراحت می‌گویم. استفاده از زور علیه تظاهر کنندگان مسالمت‌آمیز، علیه زنان غیرقابل توجیه و بالاتر از همه غیرقابل قبول است“ .

سخنان او تشویق شدید همه نمایندگان مجلس و دولت را در سالن عمومی برانگیخت.

ملونی گفت: دولت ایتالیا همواره به دفاع و احترام به حقوق و آزادیهای اساسی در ایران، همانند همه جای دنیا، متعهد خواهد بود.

ملونی پس از سخنرانی خود گفت: ”خوشحالم که نشست شورای اروپا در این هفته در بروکسل در بیانیه پایانی خود احکام اعدام در ایران را محکوم خواهد کرد“ .

الساندرو گیگلیو ویگنا، نماینده اتحادیه شمال گفت: ”ما نمی‌توانیم در مقابل آنچه اتفاق می‌افتد سکوت کنیم. من خوشحالم که دولت ایتالیا چنین موضع محکمی علیه رژیم ایران اتخاذ می‌کند“ .

فرانچسکو سیلوستری، از جنبش پنج ستاره، گفت: ”در ایران ما با یک فاجعه روبه‌رو هستیم. همه ما باید برای محکوم کردن این خشونت متحد باشیم“ .

سناتور رافائلا پایتا از حزب ایتالیا ویوا از پارلمان ایتالیا خواست فوراً قطعنامه‌ای ”برای محکوم کردن رژیم ایران و نشان دادن همبستگی (با) مردم ایران که در برابر استبداد مقاومت می‌کنند، صادر کند“ .

وی افزود: ”این بسیار مهم است که ایتالیا برای ماندن در کنار این مردم شجاع تمام تلاش خود را بکند“ .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/338a7516-e1a4-493b-94a6-f433b52252a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات