728 x 90

نخست وزیر لبنان به حسن نصرالله: از نفرت‌پراکنی فرقه‌یی و سیاسی دست بردار

نجیب میقاتی
نجیب میقاتی

نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان طی سخنانی گفت، انتقادات رهبر حزب‌الشیطان لبنان از عربستان در جهت منافع ملی لبنان نیست و گویای موضع رسمی این کشور محسوب نمی‌شود.
نخست وزیر لبنان روز سه‌شنبه ۱۴دی با بیان اظهاراتی گفت: حسن نصرالله، روز دوشنبه شخص ملک سلمان را به حمایت از تروریسم متهم کرد. او خطاب به ملک سلمان گفت، پادشاه تروریسم آن کسی است که ایدئولوژی داعشی را در جهان صادر کرد، یعنی خود تو.
نخست وزیر لبنان نجیب میقاتی با صدور بیانیه‌یی تلاش کرد از رهبری حزب‌الشیطان فاصله بگیرد. و با بیان این‌که آن چه حسن نصرالله امروز عصر درباره شخص ملک سلمان گفته، گویای مواضع دولت لبنان و بسیاری از لبنانی‌ها نیست. این به نفع لبنان نیست که به یک کشور عربی توهین شود، به‌خصوص کشورهای خلیج‌فارس.


وی در ادامه افزود: به‌خاطر خدا، به لبنان و مردم لبنان رحم کن و دست از نفرت‌پراکنی فرقه‌یی و سیاسی بردار.
شایان یادآوری است که، عربستان سعودی از لبنان خواسته است که به آنچه نفوذ تروریست‌های حزب‌الشیطان در دولت نامیده، پایان دهد. با این حال چندین وزیر در کابینه نجیب میقاتی از حمایت حزب‌الشیطان و جنبش امل برخوردارند که متحد آن محسوب می‌شود.
عربستان سعودی و شماری دیگر از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس طی ماه‌های اخیر در اعتراض به آنچه سلطه حزب‌الشیطان بر دولت لبنان نامیده‌اند، سفرای خود را از این کشور خارج کرده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a331855f-833c-4542-9fa1-0c5e42bb97b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات