728 x 90

نبود انسولین و اعتراض در شبکه‌های مجازی

کمبود انسولین در ایران
کمبود انسولین در ایران

کمبود دارو و به‌ویژه انسولین در شرایط اوج گرفتن شدید شیوع کرونا، حدود پنج میلیون مبتلا به دیابت در ایران را با مشکل مواجه کرده و این مشکل به ترند اول توئیتر فارسی تبدیل شده است.

در حالی که سخنگوی وزارت بهداشت کمبود انسولین را انکار کرده، رئیس حکومتی انجمن دیابتی گابریگ گفت: «به‌علت کمبود دارو، بیماران انسولین کمترین تزریق را می‌کنند و این باعث می‌شود که قند خونشان از کنترل خارج شود».

وی هم‌چنین ادعای وزارت بهداشت رژیم که بیماران دیابتی انسولین کمترین را مصرف کنند، را جک توصیف کرد.

خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲۹مهر نوشت: «کمبود داروی انسولین طی چند هفته اخیر بیماران دیابتی را با مشکلاتی مواجه کرده است. بسیاری از بیماران طی این مدت نتوانسته‌اند داروی مورد نیاز خودشان را به‌راحتی تأمین کنند. این در حالیست که سازمان غذا و دارو اخیراً اعلام کرده است که کمبود داروی انسولین در سطح کشور برطرف شده است».

منبع حکومتی تجارت نیوز ۲۹مهر نیز نوشت: «انسولین نیست، آن هم در حالی که حدود پنج میلیون نفر در ایران به دیابت مبتلا هستند و بیش‌ از ۶۰۰هزار نفر آنها باید روزانه از انسولین استفاده کنند. نبود انسولین و نیاز به آن بیماران را به فضای مجازی و بازار سیاه کشانده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b66a239-f544-43dd-8da3-8352c888dd25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات